Sant Cugat es vesteix de gala per rebre les Étoiles
La nit del divendres, l'Auditori de Sant Cugat va acollir la gala Els Étoiles , a càrrec del Ballet Rus de Barcelona dirigits magistralment, per Blanca Hartmann i Boris Shepelev, i amb la participació d'un sense dubtes impressionant elenc de grans figures del ballet mundial.
La gala que va començar puntual i amb l'auditori ple, s'inicia amb El mite de "Diana i Acteón", coreografiat per Agrippina Vaganova en un "pas a dos", se succeeix després i exemplifica aquesta llegenda en la qual la diossa Diana converteix en cérvol a Acteón per haver-la vist nua i com aquest és assassinat pels seus companys de caça.Diana i Acteón, va irrumpi plena de "sensibilitat i de bellesa", amb els ballarins del Teatre Mariinsky , Nadezhda Batoeva i Ernest Latypov, el " pas de deux " ,Giselle basada en l'obra De l'Allemagne (1835) de Heinrich Heine , ens va oferir la sensualitat dels solistes del Bayerissche Staatsoper. Katherina Markowskaja i Maxim Chashchgorov, després i amb només 14 anys la jovencísima Alexandra Urakova de l'Acadèmia ens va brinda de forma brillant una variació de Radina. La primera part es va clausura amb el pas de deux, Spring Waters (1953) amb la coreografia creada per Assaf Messerer(1903-1992) amb música de Rachmaninoff i el Grand Pas d'ensemble ,Talisman amb coreografia de Marius Petia i música de Riccardo Drigo.
El plat fort i els més aplaudits van arribar en la segona part, que va obrir el Trencanous de Thaikhovsky,i va continuar amb l'única peça de dansa moderna que va presencia el public va ser Transendend amb els solistes Katherina Markowskaja i Maxim Chashchegorov, amb un public entusiasmat els va premia amb un gran aplaudiment, la velada va donar pas al Corsari amb els magnifics solistes del Teatre Bolshoi, Ksenia Zhigasnshina i Igor Tsvirko, les piruetes à la seconde de Bouder, la seva velocitat "comme il faut" i uns fouettés amb dobles i triples van fascinar als presents, l'adagi de "Spartacus" sobre la partitura de Khachaturian, en la versió de Geòrgia Kovtun. Leonid Jacobson va signar la primera coreografia de "Spartacus" en 1956 i en la llavors denominada Leningrad (Sant Petersburg), dos anys després de la composició musical, que li va valdre el Premi Lenin (1954) a Khachaturian. A Moscou i al Bolshoi no va arribar fins a 1958 i de la mà d'Igor Moiseev (1906-2007). No obstant aixo hauria de passar una dècada fins que la lectura de Yury Grigorovich (Leningrad, 1927) va obtenir un grandíssim èxit i va consolida aquesta peça en el repertori del Bolshoi, Nadezhda Batoeva i Ernest Latypov, van intrpreta un pas a dos de "El Quixot"(1869), la coreografia original del qual va realitzar Marius Petipa (1818-1910) sobre la música de Ludwig Minkus (1826-1917) va tancar una espectacular vetlada de dansa.
Veure Comentaris