Els treballadors de Correus, desbordats
La plantilla de l'oficina rubinenca s'ha manifestat aquest dimecres per denunciar unes condicions laborals que fan que el servei de Rubí sigui "el pitjor de Catalunya"
Desbordats. Aquesta és la paraula que defineix la situació actual dels treballadors de Correus de Rubí, que denuncien que la ciutat compta amb "el pitjor servei de Catalunya". Per fer pública la que consideren que és una situació insostenible, els treballadors de Correus de la ciutat han organitzat durant el matí d'aquest dimecres una mobilització a les portes de l'oficina de l'Escardívol.
"Volem que la població de Rubí sigui conscient del que està passant", ha apuntat Joan Vara, treballador de l'oficina rubinenca i membre del sindicat CGT. "El 2014 es va retallar la plantilla en 8 persones, i des de llavors no aixequem el cap, estem desbordats". El mateix Vara declara que segons un rànquing intern de Correus, Rubí es troba en l'última posició pel que fa a la qualitat del servei entre la quarantena de municipis catalans que tenen més de 15 àrees de repartiment. La puntuació ve donada segons la qualitat del servei, el termini de lliurament dels paquets i el nombre de reclamacions atribuïdes al repartiment.
"Tenim el segon polígon industrial més gran d'Espanya, que ja ens ocupa quatre carters", declara Vara. Quatre d'un total de 34 treballadors dividits en 34 zones de repartiment. "A Castellnou no podem repartir en la seva totalitat, els veïns exigeixen que ho fem, ja que és un servei públic, i crec que hauríem de poder-ho fer". En comparació amb altres ciutats de característiques semblants a Rubí, el portaveu dels treballadors de Correus apunta que "amb 6 carters més dels que tenim aquí també estan molt enfadats amb la seva situació".
"El que passa a Rubí és un greuge", manifesta Vara. A més, s'ha de tenir en compte que en els darrers anys s'ha incrementat la paqueteria i el nombre d'enviaments per compres a través d'internet, fet que provoca que en determinades èpoques de l'any -com per cap d'any- els treballadors es vegin encara més saturats. Per la seva part, la plantilla també denuncia que l'empresa s'havia compromès a cobrir immediatament les baixes de llarga duració, cosa que finalment no s'ha complert.
Davant aquesta problemàtica el sindicat s'ha posat en contacte amb les diferents formacions polítiques de la ciutat per sol·licitar que es presenti una moció al Ple de l'Ajuntament per reclamar d'una vegada per totes que es posi remei a aquesta situació, de manera que s'aconsegueixi un servei postal de la qualitat que Rubí requereix. De moment, però, Vara apunta que només l'AUP s'ha posat en contacte amb ells.
Mentrestant, durant la mobilització d'aquest dimecres a l'entrada de l'oficina de Correus s'ha penjat una pancarta de protesta que visibilitza el malestar de la plantilla de cara als rubinencs. Els mateixos treballadors remarquen que "els principals perjudicats són els ciutadans", i per això en demanen la seva comprensió i suport. "No volem que ens assenyalin a nosaltres, és culpa de les retallades", ha conclòs Vara.
Veure Comentaris