Lídia Prado amb el trofeu de guanyadora. FOTO: Facebook de Salses Fruits S&P

GRAN FESTA DE LA CALÇOTADA

La millor salsa de calçots és de la rubinenca Lídia Prado

La rubinenca Lídia Prado ha guanyat el Concurs de Salses i Calçots de Valls

La rubinenca Lídia Prado Jiménez ha guanyat el Concurs de Salses i Calçots de Valls que ha tingut lloc aquest diumenge en la 39a Gran Festa de la Calçotada de Valls. El segon lloc ha estat per a Rosa Francesc Invernon, de Valls, i el tercer per a Ángeles García Ruiz, de Reus. Els tres classificats han rebut un lot de salses, de Salses Fruits S&P, un lot de vins de la DO Tarragona, una ampolla de vermut Montseta i un Joc del Calçot de la IGP Calçot de Valls.

Aquesta nova edició ha reviscut el tipisme calçotaire amb les demostracions de coure calçots, les degustacions populars de les cebes i els concursos d'elaboració de salsa i de cultivadors.

   

Adrià Wegrzyn guanya el Concurs de Menjar Calçots

Un dels grans atractius de la jornada és el Concurs de Menjar Calçots. L'històric concursant Adrià Wegrzyn ha guanyat el Concurs de Menjar Calçots d'aquesta edició i s'ha emportat el seu tretzè certamen. L'Adrià s'ha cruspit 200 calçots amb un pes de 2,495 grams, però no ha aconseguit superar el seu rècord. Fa dos anys, va menjar-se 5,800 grams. El barceloní hi participa des de l'any 2002 i ho fa habitualment acompanyat del seu pare.

L'organització serveix uns 60.000 calçots

Segons el coordinador de la Gran Festa de la Calçotada, Rafel Castells, durant la jornada s'han servit unes 60.000 cebes dolces. Les degustacions s'han fet a diversos espais habilitats del barri Antic, tot i que un dels punts neuràlgics ha estat la plaça de l'Oli, on s'han fet les demostracions de coure calçots.

De fet, els carrers de Valls s'han inundat de visitants vinguts d'arreu i també de turistes asiàtics. L'organització calcula que han visitat la ciutat entre 35.000 i 40.000 persones i la festa marca l'inici de la temporada, que s'allarga fins a l'abril.

Enguany, la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Calçot de Valls, que celebra el seu 25è aniversari, preveu produir fins a 18 milions de cebes aquesta temporada, una xifra que, si s'assolís, seria rècord, ja que la campanya anterior se'n van cultivar 16 milions.

Veure Comentaris