EYSA incompleix clàusules del contracte com la de pintar la senyalització cada any

Societat

Queixa veïnal per la brutícia i la mala gestió de l'aparcament 11 de Setembre

Les reclamacions ja han estat traslladades a l'Ajuntament i els veïns han sol·licitat una reunió amb l'alcaldessa

 

Els usuaris i abonats del pàrquing municipal de la plaça 11 de Setembre de Rubí es queixen de la mala gestió que fa EYSA de les instal·lacions. Ja fa 14 anys que l'empresa té la concessió d'aquest aparcament públic de la ciutat i segons expliquen els seus abonats, la gestió i el servei que ofereixen "ha degenerat moltíssim en els darrers anys".

 

EYSA incompleix moltes de les clàusules que apareixen al contracte amb el consistori, com per exemple, la que indica que l'empresa ha de pintar la senyalització cada any. "Ara diuen que el dia 30 de gener comencen a pintar però l'empresa té l'obligació de pintar la senyalització cada any i des de que van obrir el pàrquing és el primer cop que gasten un pot de pintura", ha criticat l'abonada i veïna de la plaça 11 de Setembre, Meritxell Marcet.

 

Marcet ha recalcat que un altre els incompliments d'EYSA és la mancança de vigilància: "segons el contracte, hi ha d'haver personal suficient com per controlar les entrades i sortides i oferir un bon servei i aquí mai no hi ha ningú".

 

"Jo un dia vaig entrar al pàrquing i estava tan ple que hi havien cotxes aparcats als passadissos i no vaig poder aparcar enlloc", ha afegit la rubinenca. La màquina que hi ha instal·lada per comptabilitzar els cotxes que hi accedeixen tampoc funciona i quan hi ha una gran afluència d'usuaris, les places reservades s'omplen de vehicles ocasionals i els abonats no poden aparcar a les seves places.

 

La reixa d'entrada i sortida del pàrquing està espatllada i les instal·lacions sempre queden obertes | IG

 

La seguretat també és una gran preocupació dels veïns de la plaça 11 de Setembre. La reixa d'entrada i sortida del pàrquing està espatllada i les instal·lacions sempre queden obertes. Marcet destaca que "els nens i nenes de la plaça baixen a jugar al pàrquing i és molt perillós perquè corren risc d'atropellament i com no hi ha vigilant, nosaltres mateixos els hem de fer fora".

 

Una altra de les queixes fa referència a la brutícia del pàrquing. "Les instal·lacions estan molt brutes de no escombrar ni netejar mai, hi ha porqueria enganxada als esglaons, pixades, papers, excrements...", ha assenyalat Marcet.

 

Una altra de les queixes fa referència a la brutícia del pàrquing | IG

La brutícia del pàrquing és evident | IG

 

Cansats de reclamar a l'empresa i que ignorin les seves peticions, els usuaris i veïns de la plaça 11 de setembre han recollit una vuitantena de firmes i han entrat la queixa pel registre de l'Ajuntament. També han sol·licitat una reunió amb l'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, perquè escolti la problemàtica i intervingui per donar solució a aquesta situació.

 

EYSA és una empresa de Granollers que fa 14 any que gestiona el pàrquing públic de la plaça 11 de Setembre. Aquestes instal·lacions compten amb 99 places, 66 de les quals són d'abonats que paguen mensualment una quota de 64 euros. EYSA té la concessió d'aquest aparcament durant 20 anys i també gestiona el pàrquing de la plaça Salvador Allende.

 

Veure Comentaris