Local de la CGT a la plaça Clavé

PATRIMONI

El local de la CGT el 2009

 

Aquest fotografia fou presa per l'autor d'aquestes línies l'agost del 2009 i ens mostra l'edifici de l'actual Associació Espai Sòcio-Cultural l'Aurora abans que el 2011 acabés de ser rehabilitat definitivament.

 

El 1932 la CNT (Confederació Nacional del Treball), que aglutinava el moviment llibertari de Rubí,  va adquirir aquest edifici, situat a la plaça de l'Aurora (ara d'Anselm Clavé) i el van destinar a allotjar el Grup Pro-Escola Racionalista, inspirat en les teories de Ferrer i Guàrdia. Un cop esclatada la guerra civil s'hi va construir un forn col·lectiu, que encara es pot veure.

 

Després de la desfeta del 1939, les autoritats del nou règim van destinar el casalot a Auxilio Social i alguns decennis després va ser seu de l'Escola Municipal de Belles Arts, fins el 1978, quan els hereus de l'antiga CNT, ara reconvertits en CGT (Confederació General del Treball), se'n van tornar a fer càrrec. A poc a poc, al llarg dels anys han anat rehabilitant l'edifici i avui en dia s'hi fan diverses activitats com xerrades, actuacions musicals, concerts de jazz o blues, a més de comptar amb una cafeteria.

 

Veure Comentaris