El comerç local de Rubí es reinventa

La cita prèvia, el servei a domicili i la instauració de mesures de seguretat s’erigeixen com les noves formes de negoci a la ciutat

Arran de la crisi del coronavirus molts comerços de la ciutat s’han vist obligats a redefinir el seu model de negoci. Durant l’inici de l’estat d’alarma moltes botigues han hagut d’abaixar la persiana i ara s’adapten a la “nova normalitat” fent ús de la cita prèvia i altres mesures per evitar el contagi entre clients i treballadors. En definitiva, resiliència davant una situació que apunta que va per llarg.

Des del TOT Rubí hem preguntat a una botiga de roba, una perruqueria canina i un celler de la ciutat com els hi funciona el negoci en temps de confinament.

En el cas de l’Enric Escudé, propietari de dues botigues de roba a Rubí, reconeix que malgrat ser una persona “molt positiva i alegre”, la crisi provocada per l’emergència sanitària li ha provocat incomoditat. “Em considero molt bon pagador, i per primera vegada he hagut de demanar una moratòria en tots els meus pagaments fins que acabi l'estat d'alarma i tornin els ingressos i la normalitat”.

Des de l’inici de la fase 0 els clients poden comprar amb cita prèvia en qualsevol de les dues botigues de l’Enric, que ha extremat les mesures de seguretat als locals. “Desinfectem tota la roba que la gent s'emprova amb les planxes de vapor i després deixem la roba en quarantena entre 24 i 48 hores, i dos cops al dia aspirem i freguem les instal·lacions amb líquid desinfectant”.

Quan es tanca una porta s’obre una finestra, i això és el que ha fet l’autònom rubinenc, que ha aprofitat l’estat d’alarma per fer una formació online i alhora canviar la web i la botiga online. “En coincidir amb el dia de la mare i tenir el producte adient per l'ocasió, vaig estar entretingut aquella setmaneta. Després, la gent picoteja una mica de la web, i em sembla interessant perquè així també vaig agafant experiència en aquest nou sector”.

La Marta Pérez és la propietària de Sweet Doggy. FOTO: Instagram de la botiga

   

Un altre exemple de reinvenció el trobem a la tenda d’alimentació animal i perruqueria canina de baix estrès Sweet Doggy, que s’han mantingut molt actius a les xarxes socials durant el confinament.

La Marta Pérez, propietària de la botiga especialitzada en alimentació natural, ens explica que han obert l’establiment al matí, ja que formaven part dels serveis essencials, i al migdia es dedicaven a l’entrega a domicili. “Hem anat a Terrassa, Sant Cugat, Cerdanyola, i sobretot per Rubí. Hem estat actives a nivell de formació i d’empresa en tot moment”. Tant és així que la Marta i la Pilar Heredia, també treballadora de la botiga, han aprofitat per fer cursos online sobre com afrontar els perruquers canins el coronavirus i quines mesures de seguretat calia prendre.

L’autònoma ens explica que, després d’un mes i mig sense poder obrir el servei de perruqueria, l’establiment funciona amb cita prèvia, com ja feia habitualment, i té llista d’espera de 3 setmanes. “La majoria de gossos per higiene ho necessiten. A més alguns d’ells venen amb nusos i si abans ho feies en una hora i mitja ara ho fas en tres. Per poder fer un servei com Déu mana i que la gent no hagi d’esperar hem de fer unes 12 hores diàries”.

Els enviaments a domicili durant l’emergència sanitària els hi ha funcionat molt bé i actualment estan renovant la imatge de la web i la botiga online. “La idea és abastar la Península i fer enviaments fora de Rubí perquè hi ha molta gent que ens ho ha demanat durant la quarantena. Hem intentat treure la part positiva de la situació”, conclou la Marta.

Un altre establiment de la ciutat consultat ha estat el celler Vinalium, regentat pel Joan i el Salvador. L’establiment del carrer de la Creu ha escurçat una mica els horaris d’obertura i ha limitat l’aforament per adaptar-se a la nova realitat.

El Joan espera que els clients respectin les noves mesures de seguretat i explica que, malgrat que la botiga no ha potenciat el servei de venda online i entrega a domicili per raons de seguretat, confia en remuntar la situació actual que, com a la majoria d’autònoms, els hi ha comportat menys ingressos. “Sóc optimista”, afirma el Joan.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.