L’AUP qüestiona la mobilitat i les obres del pont de Sant Joan

El grup municipal considera que cal reduir l’ús del cotxe i afavorir una mobilitat alternativa enfront l’emergència climàtica

Betlem Cañizar, portaveu de l’Alternativa d’Unitat Popular (AUP), de Rubí ha qüestionat en roda de premsa telemàtica la mobilitat a la ciutat després dels mesos de confinament i l’estat de les obres del pont del carrer de Sant Joan.

“Les obres del pont de Sant Joan estan sent molt controvertides perquè la gent es pregunta si estan aturades o no. L’obra havia d’acabar el mes d’abril, fa cinc mesos que està parada, i només s’ha finalitzat el 30% de l’obra. Abans de la Covid-19 ja portaven un retard molt gran”, ha explicat la regidora, qui ha afegit que “hi ha múltiples rumors de sobrecostos i es parla que no s’arribi a ampliar la vorera per a vianants, tot i que ens han comunicat des del consistori que l’obra es manté”.

En aquest sentit, la regidora ha recordat que el seu grup municipal va plantejar una alternativa viable de semivianantització del pont, “amb una proposta fonamentada tècnicament”, el mes de gener d’aquest any. Cañizar reconeix que la mobilitat des de les urbanitzacions fins al centre sovint és complicada i per això també plantegen permetre la circulació de cotxes al pont només en sentit cap al nucli urbà.  

Pel que fa a la mobilitat a la ciutat després dels mesos de confinament, Cañizar considera que “caldria promoure la reducció del cotxe perquè la gent no ens acostumem a l’ús del vehicle privat. Amb la Covid-19 hem fet un pas endavant però ara estem fent un pas enrere i l’emergència climàtica ens obligarà a prendre mesures molt més contundents. No és fàcil renunciar al cotxe, sobretot quan no tens alternatives suficients com més línies d’autobús, carrils bici, etc.”.

Pel que fa a l’habilitació de 4 quilòmetres de carrers amb prioritat per a vianants i per poder mantenir les distàncies de seguretat anunciada pel consistori, des de l’AUP opinen que “la incidència d’aquesta actuació és mínima i en la major part dels casos ni tan sols s’ha fet la senyalització necessària. Si un vianant intenta transitar per la major part d’aquests carrers considerant que té prioritat sobre els vehicles, se la juga a tenir un ensurt amb algun d’aquests. Falta senyalització a terra, campanya informativa i inclús policies que avisin que no es pot passar per allà amb el cotxe”.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.