ENTREVISTA
Ester (Copymat): "Sempre ens estem reinventant i posant molta passió al que fem"
Entrevistem a l'Ester, la cara visible de la copisteria Copymat que porta des del 1995 formant part del dia a dia dels rubinencs
L'Ester i la Marta Mateos són dues germanes rubinenques de tota la vida que porten un negoci familiar, la papereria i copisteria Copymat. L'empresa la van muntar els seus pares l'any 1995, en una botiga ubicada al carrer del Dr Robert, just davant de l'actual llibreria Racó del Llibre, però uns anys després es van canviar de localització i ara es troben al carrer Prat de la Riba, nº 26.
Ara, les germanes treballen juntament amb Jose Morales, el marit de l'Ester, i gràcies a la seva constant evolució han aconseguit mantenir-se com a negoci local, fidelitzant la clientela i adaptant-se a les noves tecnologies i a les xarxes socials, on acumulen prop de 20 mil seguidors.
Interior de la botiga anterior ubicada al carrer Dr. Robert. FOTO: Cedida
"Quan ma germana i jo vam agafar el timó del negoci i vam acabar d'estudiar disseny gràfic, vam veure que al món de la papereria i copisteria hi havia un ventall enorme de possibilitats perquè tot es començava a digitalitzar", així ho expressa l'Ester, qui reconeix que en aquell moment tot era molt per catàleg, "hi havia les 3 o 4 marques grans i tot era molt igual, nosaltres vam intentar despuntar fent les coses diferent". Per això, van començar a especialitzar-se en la personalització dels seus productes i treballaven regals per a tota mena d'esdeveniments, batejos, casaments i comunions.
A poc a poc han anat afegint més productes i més personalitzacions a la seva oferta, fent el salt al món tèxtil. "Avui dia ja imprimim en DTF, que es pot imprimir directament a la roba i queda molt més curat. També personalitzem tota classe de roba amb imatges."
"Tenim clientela de fa molts anys perquè ens coneixen, aquesta part humana juga molt a favor nostre"
L'Ester explica que en ser una empresa familiar, sempre t'impliques més. De fet, assegura que el seu "ingredient especial" és que posen molta passió en tot el que fan, "penses que per aquella persona és el seu dia important i intentes fer-ho tot el més especial possible". I és que perquè això sigui així, les germanes Mateo i el Jose sempre estan buscant aquest tret diferenciador que fa que els seus clients confiïn en ells per a les seves dates més destacades, en el seu cas és, sens dubte, el tracte i els productes completament personalitzats. "Tenim clientela de fa molts anys que ja venen i saben el que fas perfectament, aquesta part humana juga molt a favor nostre".
"hem fet un bateig, que ha acabat en comunió i després el casament"
L'Ester ens declara orgullosa, que en els 28 anys d'història de Copymat han format part dels esdeveniments més memorables de famílies senceres, "hem fet regals per a un bateig, que ha acabat en comunió i després el casament, en 28 anys passen moltes coses".
La seva actitud de voler innovar constantment i estar sempre al dia en el seu negoci, els ha portat en els últims anys a ficar-se de ple a les xarxes socials. L'Ester explica que van començar amb Instagram, ja que a través d'aquesta plataforma, molts clients que vivien més lluny podien estar actualitzats constantment amb totes les novetats del seu catàleg.
L'Ester i el Jose a l'entrada de la seva botiga. FOTO: E.L.
Quan Tiktok va aparèixer, també van apostar per aquesta plataforma i vam aprendre de forma autodidàctica, estan al dia de les tendències i també tenint referències d'altres empreses del sector. En aquesta xarxa social, ells fusionen un contingut amb un to més humorístic seguint les tendències per tenir visibilització, i la informació de valor respecte dels seus productes. "Intentem mostrar aquell producte d'una manera més graciosa per una banda, però també aportant informació de valor, per exemple explicant com funciona algun producte que la gent no acaba d'entendre", ha assenyalat l'Ester.
@copymatcopisteria Tips de papeleria que te encantará #tip #papeleria #boli #lápiz #copisteria ♬ оригинальный звук - Miss me?
Tot i les novetats i estar en continu aprenentatge i desenvolupament, la pandèmia va arribar i no va tenir pietat amb el comerç local. És per això que, de nou, van haver de fer ús del seu enginy per intentar despuntar en el seu sector. Així, l'Ester ens diu que molta gent durant la quarantena es va dedicar a fer treballs manuals que necessitaven els seus materials de papereria, per això va tenir molta presència el repartiment a domicili. "Vam facilitar un número de WhatsApp, i ells ens feien la comanda i nosaltres a porta tancada ho preparàvem i quedàvem en hores concretes per poder-ho repartir".
"Gràcies al contingut a les xarxes quan va acabar la pandèmia vam fidelitzar molts clients"
A més, durant el tancament feien cada dia un directe mostrant el pas a pas d'alguna manualitat perquè la gent des de casa seva ho pogués seguir. "Fèiem cada dia un directe on fèiem una manualitat en concret. El feedback era boníssim i quan va acabar la pandèmia vam notar que tota aquesta gent que havia creat una xarxa, es van fidelitzar com a clients"
"El món del disseny i digital és un món tan canviant que hi ha coses que a vegades no te les planteges perquè van sortint soles. A nivell negoci podem dir que és molt complet perquè fem moltes coses, ens anem modernitzant amb tot el que va sortint", ha finalitzat l'Ester.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Veure Comentaris