Zona taronja de Rubí. FOTO: Ajuntament de Rubí – Localpres

APARCAMENT

El moviment pensionista de Rubí, en desacord amb el nou sistema per aparcar en zona taronja

Consideren que no s’ha tingut en compte la gent gran que té dificultats amb les noves tecnologies

El Moviment per unes pensions públiques dignes de Rubí i Rubí Sanitat han expressat el seu malestar pel nou sistema de control horari per aparcar en zona taronja, que des del mes de febrer es regula a través de l’aplicació per a mòbils Parkunload.

Tot i estar d’acord amb la substitució de la zona blava per un aparcament gratuït durant 90 minuts en zona taronja, consideren que no s'ha tingut en compte el segment de la població de gent gran que no coneix les noves aplicacions o té dificultats per a comprendre el llenguatge o pràctiques de les noves tecnologies.

Segons expliquen a través d’un comunicat, el fet de no saber fer servir aquest sistema per algunes persones i continuar amb l’antic (apuntant en un paper l’hora d’arribada o amb un rellotge de limitació horària) els hi ha comportat denúncies.

En aquest punt expliquen que, per pagar o gestionar l’anul·lació de les multes, no es fa en l'oficina de recaptació municipal, si no que es deriva a la web d'una entitat bancària, “complicant-se per segona vegada l'agilitat que correspon en aquests casos per a la gent gran”.

A més, assenyalen “l'absurd d'utilitzar una entitat bancària, que la gent pensionista hem denunciat, per cobraments abusius a la gent gran i usuària en les comissions, en  finestreta, i en els serveis”.

Demanen que sigui compatible el sistema antic i el nou

Per aquest motiu, el moviment pensionista proposa que s'implanti un sistema dual de control horari, on sigui compatible l’antic i el nou model de regulació de l’aparcament gratuït en zona taronja.  

També sol·liciten que es tornin a cobrar les multes a l'oficina de recaptació municipal i s'anul·li el cobrament a través d’entitats bancàries, i que alhora es retornin les quantitats d’aquelles que ja s’han cobrat d’aquesta manera.

Per últim, proposen al consistori rubinenc la creació d’una oficina per a la gent gran, seguint l’exemple d’altres municipis com Terrassa.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris