NADAL 2025-26
Records de Nadal a Rubí
En Joan, en Jose, l'Anna, la Montserrat i la Fina comparteixen alguns records especials de Nadal a Rubí
Els germans Joan i Josep Comellas celebren aquest Nadal 60 anys fent pessebres de la mà de l’Associació de pessebristes de Rubí. Quan van començar, l’exposició es feia a l’antiga Biblioteca, edifici que ja no existeix. “L'espai era molt petit i els elements per fer els diorames molt precaris”, comenten. Els germans expliquen entre riures com en els primers anys havien de guardar els materials a casa seva, que vivien en una casa de pagès, i traslladaven els materials en un tractor d’una banda de Rubí a l’altre.
Els germans Joan i Josep Comellas. FOTO: Estela Luengo
L’Anna Tamayo és una de les artistes que participen any rere any en el Merc’Art, una mostra col·lectiva d'artistes locals on es poden trobar obres de petit format i que es pot veure a l’espai de la Claraboia. Aquesta activitat, que enguany arriba a la seva 12a edició, és una visita indispensable per a molts rubinencs.”Jo Nadal el vinculo amb la Claraboia i la il·lusió de fer obres noves per la gent de Rubí, l’exposició és un moment que barreja companyonia i màgia nadalenca”.
L’Anna Tamayo. FOTO: Estela Luengo
Montserrat Comellas, la presidenta del Casal Popular, recorda amb estima i enyorança com ella amb la seva família ajudaven a preparar les primeres carrosses de Nadal que es feien amb carros i tractors. “Ens vam trobar ajudant a preparar les primeres carrosses que es van fer amb remolcs i tractors”. A més, també recorda com abans d’això la cavalcada es feia a cavall. “A casa vivíem a pagès i havíem col·laborat alguna vegada. Abans s’anava en cavall i tinc present una imatge del rei amb les capes de la túnica caient sobre del cul de l’animal”.
Montserrat Comellas. FOTO: Estela Luengo
Fina Hinojosa, la presidenta de la colla gegantera de Rubí, recorda amb especial estima les passejades de l’home dels nassos, el capgròs que surt cada any pels carrers de Rubí durant l’últim dia de l’any. “L'home dels nassos anterior a l’actual el va dissenyar l’artista rubinenc Pep Borràs, però amb el temps va deixar de sortir perquè era molt gran i incòmode de portar. El capgròs d’ara està fet per la gent de la colla sota la direcció de Borràs”. Hinojosa també explica que el que més gaudeix de les sortides és ballar, l’ambient i les mirades plenes d’il·lusió dels més menuts.
Fina Hinojosa. FOTO: Estela Luengo
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Veure Comentaris