SOCIETAT
El retard de l’hospital el 2032 o les denúncies per violència masclista, destacats de la setmana
Repàs a les notícies que han marcat l'actualitat de Rubí durant aquesta setmana
Aquesta setmana coneixíem que aquest 2026 no se celebrarà la Travessa Rubí - Montserrat, que organitza cada any el Centre Excursionista de Rubí i que enguany arribava a la 14a edició.
També hem conegut el cas de Som Connexió, la cooperativa que arriba a la dècada de vida i consolida el somni de la rubinenca Mercè Botella de canviar el model de consum de les operadores de telecomunicacions.
Una notícia que ha generat molta polèmica i reaccions de les diferents formacions polítiques és l’anunci que ha fet la consellera de Salut de la Generalitat, Olga Pané, dient que el futur hospital de dia públic de Rubí, Sant Cugat i Castellbisbal no serà una realitat fins a com a mínim el 2032.
El partit judicial de Rubí ha registrat 289 denúncies per violència de gènere durant el tercer trimestre de 2025, gairebé el triple que el trimestre anterior i que l’any 2024.
L’Associació de veïns de Els Nius, al sector H, denuncia un estancament de les obres de millora de la connectivitat de les zones verdes del sector, anunciades el febrer del 2025.
Des d’aquesta setmana ja estan obertes les inscripcions de la Ballada de Gitanes al Carrer de Festa Major 2026. Per primera vegada, les colles infantils i mixtes també s’han d’inscriure i s’amplia el període d’assajos, que començaran el 13 d’abril.
Com cada setmana l’historiador local i col·laborador del TOT Rubí, Jordi Vilalta, ens porta un article històric, aquesta vegada sobre l’incendi de la fàbrica Puig Ubach, SA, 2013.
La Generalitat de Catalunya ha anunciat la detecció de 13 senglars positius més per pesta porcina africana dins el focus de Cerdanyola. El total d’animals trobats amb la malaltia ja s'enfila als 60, tots dins del primer radi de sis quilòmetres al voltant dels focus inicials.
La Generalitat ja ha fet públiques les dates de preinscripció per al curs 2026-2027 a Rubí i a tot Catalunya. Les preinscripcions al primer cicle d'infantil (escola bressol) les marcarà l'Ajuntament de Rubí.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
