Dos operaris recullen trastos vells a Rubí. FOTO: Ajuntament de Rubí

TELÈFON VERD

El servei gratuït de recollida de restes de poda i trastos vells ha rebut prop de 10.000 trucades

A partir d’ara, el Telèfon Verd centralitza l’atenció mitjançant el 900 130 130, amb independència de si la trucada es fa des d’un telèfon fix o mòbil

L'Ajuntament de Rubí informa que, durant el 2020, el Telèfon Verd ha rebut 9.786 trucades, una mitjana de 815 peticions mensuals. La immensa majoria, un 88%, han servit per acordar dia i hora per a la recollida gratuïta d’esporga i de mobles i trastos vells, dos dels serveis que es gestionen des d'aquest mitjà i que s’han anat consolidant amb els anys.

Concretament, el 54% de les trucades s’ha realitzat per concertar la retirada de mobles voluminosos i trastos vells, mentre que un 34% ha estat per sol·licitar que el servei de gestió de residus s’endugués les restes de poda.

Serveis gratuïts per no llençar aquests residus fora dels contenidors o al carrer

Aquests dos serveis gratuïts pretenen eliminar la presència d'aquest tipus de residus als carrers de la ciutat, que entorpeixen el pas dels vianants i dels vehicles, dificulten la recollida dels contenidors per part dels camions i donen una sensació de brutícia i deixadesa.

En el cas de la recollida de mobles, el servei funciona les nits de dilluns, dimecres i divendres, sempre i quan s'hagi acordat prèviament la recollida mitjançant el Telèfon Verd. La persona usuària només cal que deixi els trastos vells a la vorera de casa o allà on li ho indiqui el personal del servei. En canvi, la retirada d’esporga s’efectua diferents dies a la setmana, segons el barri o urbanització. Per exemple, als Avets, la Perla, Can Serrafossà i Ximelis, la recollida es fa els dissabtes; a Sant Muç els dilluns; Castellnou sectors A i B els dimarts; Castellnou sector C els dimecres; Castellnou sector D els dijous; i a Can Barceló i Can Solà els divendres. 

Igualment, cal comunicar-ho al Telèfon Verd perquè ho recullin en el calendari de dies previst. 

Atenció centralitzada des d’un únic número telefònic

A partir d'ara, el servei centralitza l’atenció mitjançant el 900 130 130, amb independència de si la demanda es fa des d’un telèfon fix o mòbil.

L’atenció telefònica es presta de dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Si es truca fora d'aquest horari, cal deixar un missatge al contestador i el personal del servei es posarà en contacte amb la persona usaria el més aviat possible.

La resta de trucades rebudes durant el 2020 han servit per demanar informació (6%) i per comunicar incidències sobre contenidors plens (4%), entre d’altres.

Tot i que el Telèfon Verd ha estat disponible durant tot l'any, el mes d'abril de 2020 ha estat quan s'han registrat menys trucades, coincidint amb l'inici de l'estat d'alarma i el confinament domiciliari. L’ús d’aquest servei municipal ha experimentat una davallada del 10% respecte l’any anterior, quan es van efectuar 10.935 peticions.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris