Sinistralitat
El Vallès Occidental, segona comarca catalana amb més accidents de trànsit mortals del 2025
La C-58 és la tercera via on més accidents es van produir (9), per darrere de l'AP-7 (17) i l'N-II (12)
El Vallès Occidental és la segona comarca amb més víctimes mortals en accidents de trànsit del 2025, amb 12, tal com ha informat el Servei Català de Trànsit en el seu balanç anual de sinistralitat a la xarxa viària interurbana de Catalunya. Per sobre de la nostra comarca només hi ha el Segrià (Lleida), amb 15 morts entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'any passat.
De la demarcació de Barcelona, el Vallès Occidental és la comarca amb més morts, seguida del Vallès Oriental (9), el Baix Llobregat (8) i el Maresme (8).
Pel que fa a les carreteres amb més sinistralitat, la que ha registrat més accidents mortals és l'AP-7, amb 17, i l'N-II, amb 11. La tercera és una carretera vallesana, la C-58, amb 9.
En total, 144 persones van morir en 136 accidents al llarg de tot l'any. Això significa un augment del 6% respecte el 2024. En comparació amb l'any de referència per al compliment d'objectius, el 2019, la sinistralitat s'ha reduït un 18%; una davallada important però que no arriba al 20% fixat en el Pla de Seguretat Viària 2024-2026. Durant el 2025 es van registrar 861 ferits greus, una xifra també superior als 807 del 2024. Els col·lectius vulnerables (motoristes, vianants i ciclistes) representen el 43% del total: 45 motoristes, 12 vianants i 5 ciclistes. La resta viatjaven en turismes (63), vehicles pesants (10) i furgonetes (8). 64 dels accidents es van produir en dies feiners, els altres 80, en cap de setmana o en operacions especials de trànsit.
Pel que fa al tipus d'accidents, 44 van ser simples, 37 xocs frontals, 20 col·lisions laterals, 13 encalços i 12 atropellaments.
Finalment, i amb relació al perfil de les víctimes, un 75% són homes, i la franja d'edat que registra més defuncions és la de 55 a 64 anys (27). Del 2025 en destaca l'augment de víctimes mortals joves: van morir 51 persones menors de 35 anys (12 més que l'any passat).
La primera víctima mortal de l'any, a Castellbisbal
Aquest dissabte, 3 de gener, s'ha registrat la primera víctima mortal en accident de trànsit a Catalunya, i precisament s'ha produït al Vallès Occidental: una dona, acompanyant d'una motocicleta, va morir en un sinistre a l'AP-7 a Castellbisbal.
Per causes que encara s'estan investigant, la motocicleta va impactar contra la tanca de la via, i com a conseqüència va morir la dona, de 34 anys i veïna de Barcelona. El conductor va resultar ferit lleu i va ser traslladat a l'hospital de Bellvitge.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Veure Comentaris