EDUCACIÓ
Nova jornada participativa per concretar les accions del nou Projecte Educatiu de Ciutat
L'acte tindrà lloc a la Biblioteca Mestre Martí Tauler de 10:30 a 13:30 h el 29 de novembre
El Fòrum Educatiu de Rubí el 29 de novembre, de 10.30 a 13.30 h a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, convocarà la ciutadania per abordar els reptes de l’educació. La idea és que sigui un espai de trobada per compartir solucions concretes i reals als reptes de l’educació.
El Projecte Educatiu de Ciutat (PEC) és un instrument que ajuda a definir el model de ciutat que es vol i els valors que el sustenten, a concretar-ne accions i a establir les complicitats necessàries entre administracions i ciutadania per tirar-lo endavant. El PEC permetrà planificar i endreçar les polítiques educatives del municipi i, amb la participació de la ciutadania, elaborar propostes i compromisos permanents, dinàmics i compartits.
Fa una mica més d’un any, una jornada participativa a la plaça de Pearson va recollir opinions, idees i propostes dels veïns i veïnes sobre l'educació. Gairebé 300 persones van fer aportacions que s’han reconvertit en nou grans reptes:
- Fer que l’educació arribi a tothom i sigui més participativa, inclusiva, feminista i transformadora.
- Enfortir els vincles entre centres educatius-formatius i famílies.
- Fomentar el respecte, la convivència, la igualtat i la solidaritat, a través del joc, l’esport, la cultura i la col·laboració entre generacions.
- Fer arribar millor la informació municipal i donar valor als mitjans locals com a eina educativa i de cohesió, millorant l’escolta activa de la ciutadania.
- Enfortir espais i xarxes que connectin persones i entitats, promovent una participació diversa, inclusiva i compromesa amb Rubí.
- Fer de Rubí una ciutat més amable, sostenible i educativa, transformant espais públics i equipaments perquè siguin accessibles, jugables i intergeneracionals.
- Promoure hàbits de vida saludables a través de l’educació, l’esport, el joc i el lleure per a totes les edats.
- Fer més accessible i coneguda la formació professional al llarg de la vida, en igualtat d’oportunitats.
- Fomentar el civisme i els valors democràtics a través de la participació i la mirada crítica, donant valor al voluntariat i reforçant el teixit associatiu.
El 29 de novembre, just un dia abans del Dia Internacional de la Ciutat Educadora, el primer Fòrum #EducaRubí debatrà com abordar aquests reptes a través de diverses dinàmiques participatives, que concretaran el nou PEC. Les inscripcions es poden fer en línia
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Veure Comentaris