Congestió de cotxes i camions a l'AP-7. FOTO: femVallès

MOBILITAT

femVallès creu que falten més mesures per reduir accidents i millorar la fluïdesa a l'AP-7

L'entitat proposa regular urgentment l'avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i La Roca del Vallès

L'associació femVallès es mostra favorable a les mesures de gestió de la circulació a l'AP-7 anunciades dimarts pel conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena. femVallès demana des de gener de 2022 que s'actui per reduir la sinistralitat a l'AP7 mitjançant la disminució de la velocitat màxima i la regulació dels avançaments entre camions en el tram vallesà.

Segons recorda l'organisme, el govern català només ha posat limitacions als camions la tarda dels divendres i els dies previs a un pont. Aquells dies els camions hauran de circular per la dreta i no podran superar els 80km/h. El Servei Català de Trànsit, que es va reunir amb femVallès la setmana passada, està negociant en aquests moments amb el Ministeri la rebaixa de la velocitat màxima a 100km/h.

Tot i valorar-ho positivament, femVallès assenyala que calen mesures "més valentes" per reduir els accidents i millorar la fluïdesa de l'autovia. En aquest sentit, l'entitat proposa regular urgentment l'avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i La Roca del Vallès a més de rebaixar la velocitat màxima notablement. femVallès argumenta que així la distància de fre disminuiria prou per a evitar gran part de les col·lisions i en reduiria la gravetat salvant moltes vides.

També consideren que és imprescindible instal·lar un sistema de velocitat variable com ja es fa a la C-23, una via amb molt menys volum de tràfic que l'AP-7. Aquest sistema permetria variar la velocitat màxima segons la densitat del tràfic. femVallès considera que és l'eina més útil per evitar retencions, juntament amb l'impuls del transport públic. 

Per aquest motiu, femVallès insta a Interior i el Ministeri a prendre mesures "rigoroses". L'entitat critica que d'ençà que van presentar propostes a gener, "ha hagut de passar mig any i múltiples accidents perquè l'administració reaccionés".

Afegeixen que actuacions en l'àmbit del transport públic, com els dos intercanviadors de Sant Cugat (Volpelleres i Hospital General), estan a sobre la taula i sense començar des de 2013.

femVallès creu que, a banda de millorar la normativa viària, "cal omplir de trens" la R8 (Castellbisbal-Granollers), la R80 (L'Aldea-Figueras) i la Terminal Intermodal de La Llagosta per a solucionar la congestió de l'AP-7.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Veure Comentaris