L'AP-7 posarà en marxa un sistema de grues per retirar els vehicles accidentats

S'habilitaran carrils addicionals de Sant Celoni a Parets per reduir les cues els caps de setmana

La Generalitat habilitarà a partir del pròxim cap de setmana, coincidint amb l'operació sortida del pont de Sant Joan, un carril addicional nou a l'autopista AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat.

Així mateix, en les properes setmanes entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP7 per retirar vehicles accidentats amb celeritat, així com l’entrada en vigor de les restriccions de circulació de camions per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i dates d’especial intensitat de la mobilitat.

Aparcaments perquè els transportistes puguin descansar

Entre d’altres mesures també s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. I també es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que garanteixi el descans dels transportistes en diferents punts de l’AP-7.

Per controlar la velocitat, el Departament d’Interior licitarà aquest 2022 la instal·lació del sistema de velocitat variable a la C-58 i la iniciació dels projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 centre (entre Santa Perpètua de Mogoda i el Papiol), a l’AP-7 nord (entre Sant Celoni i la Roca del Vallès), i a la C-33 (entre Parets del Vallès i el Nus de la Trinitat).

Aquestes mesures que s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern de reduir a 110km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7/B-30.

Més info: Interior proposa reduir la velocitat de l'AP-7 a 110 km/h

El govern català considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet "sense cap planificació" i que hi ha un problema estructural a l’AP-7 i reclama un compromís clar del govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya com l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de la N-II entre Tordera i Vidreres.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.