La solució del RACC a l'AP-7: carrils addicionals i prohibir els avançaments dels camions

L'entitat considera que rebaixar la velocitat a 110 no és la solució per disminuir la sinistralitat a l’AP-7

El RACC ha demanat aquest dimecres habilitar carrils addicionals temporals que canviïn de sentit en funció del volum de circulació en cada moment. Aquesta és una de les mesures a curt termini que ha proposat el club davant de l’increment dels episodis de congestió a les autopistes i autovies catalanes i de l’accidentalitat a l’AP-7.

El RACC també reclama un increment dels Mossos de Trànsit per actuar en cas d’accident i estudiar la prohibició dels avançaments dels camions durant les franges horàries més sensibles.

Més info: Trànsit diu que l'AP-7 "ha tocat sostre"

Més a mig i llarg termini, planteja més inversió en transport públic i accelerar infraestructures com el quart cinturó. Al seu parer, rebaixar la velocitat a 110 no és la solució per disminuir la sinistralitat a l’AP-7.

El turisme empitjorarà la situació les pròximes setmanes

En un comunicat, el RACC ha remarcat que no es tracta ja només de les cues dels caps de setmana, tot alertant que la situació empitjorarà amb l’augment del turisme les properes setmanes, sinó també de la congestió que es produeix als accessos de Barcelona cada dia.

En aquest sentit, proposa un paquet de mesures, com ara revisar models de gestió dinàmica que estan funcionant a altres indrets (Euskadi, França, Alemanya, Italià) amb xarxes viàries amb característiques similars per identificar-hi possibles similituds i exemples de bones pràctiques en limitació de velocitat o en limitació temporal d’avançaments. En aquest punt, el club fa especial èmfasi en els camions, i recorda que ha crescut la seva circulació per autopistes i autovies prop d’un 40%, veient-se implicat en un percentatge important dels accidents.

A més de millorar la informació als usuaris per oferir rutes alternatives a les vies congestionades, el RACC reclama prioritzar les inversions en transport públic en tot l’àmbit metropolità, escurçant els terminis i prioritzant els carrils bus-VAO i una “veritable” xarxa de ‘park&ride’.

Incrementar el transport de mercarderies en tren

També insta a apostar pel transport ferroviari de mercaderies per alliberar la xarxa de camions, promoure la flexibilitat horària i el teletreball per reduir la congestió en hora punta, incentivar l’ús del transport públic a partir d’una integració tarifària global amb la resta de solucions de mobilitat i impulsar els plans de desplaçament d’empreses de més de 50 treballadors.

Sobre la reducció de la velocitat a 110 km/h que planteja el Departament d’Interior per a l’AP-7, el RACC creu que si bé mantenir una velocitat homogènia durant tota la circulació pot reduir la congestió, aquesta no és la solució per resoldre els embussos diaris que es troben els usuaris, que en la seva majoria es veuen obligats a circular a velocitats molt més baixes. Respecte a l’accidentalitat, assegura que tot i que hi hagi un elevat percentatge d’accidents provocats per xocs posteriors, creu que la causa aquí radica en el conductor, que no manté la distància de seguretat amb els altres vehicles i no tant per un excés de velocitat.

Així mateix, ha alertat d’un ús excessiu del carril de l’esquerra, que no permet guanyar temps en els avançaments i comporta maniobres pocs segures com els avançaments bruscos.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Més informació