DENTIX
Com reclamar a Dentix els diners pels tractaments inacabats?
La cadena dental amb un establiment a Rubí es va declarar en fallida el mes passat i molts tractaments bucals no s'han realitzat malgrat estar pagats o tenir un préstec amb la financera
El passat mes d'octubre, la cadena dental Dentix es declarava oficialment en fallida, deixant en l'aire milers de tractaments inacabats i préstecs amb la finançera que els pacients havien contractat. De fet, abans que la cadena anunciés el seu tancament, veïns de Rubí explicaven al TOT la seva mala experiència amb la clínica, que ara té pintades a la façana amb la paraula "lladres", entre altres.
Passos a seguir per reclamar els diners a Dentix
L'Ajuntament de Rubí recorda que la ciutadania que s’ha vist perjudicada pel tancament de la companyia té dret a reclamar a l’empresa el retorn dels diners abonats per tractaments no realitzats i a l’anul·lació del finançament. Si aquesta via no dona resultats, poden recórrer a la via judicial.
Aquests són els passos a seguir per a reclamar el retorn dels diners:
- Cal recopilar tota la documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contracte finançament, rebuts pagament, factures, historial mèdic, etc.).
- S’ha d’adreçar la reclamació per escrit a la seu social de l'empresa: Dentoestetic Centro de Salud y Estética Dental, SL (Dentix). Av. Ribera del Loira, 56-58, 2a planta, 28042 (Madrid). L’escrit ha de sol·licitar la finalització del tractament i, en cas de no ser possible, la devolució dels imports abonats per tractaments no realitzats i anul·lació del finançament. És necessari demanar també l’historial.
- Si el pagament es va finançar amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, dirigiu-vos per escrit a l’entitat financera que va concedir el préstec per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament, ja que s’ha produït un incompliment de contracte, i/o la devolució de la part ja abonada.
- En ambdós casos, és aconsellable fer-ho de manera fefaent (carta certificada amb acusament de rebuda o burofax) i conservar una còpia de l’escrit.
- Si no es rep resposta en el termini màxim d’1 mes, o aquesta no és satisfactòria, cal presentar la vostra reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació de Consum, OMIC (Carrer de Narcís Menard, 13 de Rubí).
Des de l’OMIC es tramitaran les reclamacions mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts, empresa i persona consumidora.
Si aquesta opció no dóna un resultat satisfactori, es pot recórrer a la via judicial. Prèviament, es pot sol·licitar assessorament al Servei d’Orientació Jurídica (SOJ) o a alguna associació com Carrer de Narcís Menard, 13, com FACUA-Consumidores en Acción, que ha creat una plataforma d’afectats per assessorar i defensar les persones afectades per la falta de reobertura o atenció d'alguna de les 350 clíniques dentals que té Dentix repartides al país.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.