Veïns de Rubí denuncien la mala gestió de Dentix

Una desena de testimonis expliquen els problemes que tenen amb la clínica dental que la cadena té a Rubí

El confinament per la Covid-19 va afectar moltes clíniques dentals, que es van veure obligades a tancar o ajornar les visites dels pacients durant un temps per poder exercir amb totes les mesures de seguretat. Sis mesos després però, a Dentix de Rubí les coses continuen igual o pitjor, segons el testimoni d’una desena de clients.

Peces dentals que es mouen, urgències que no s’atenen, telèfons que no contesten i tractaments inacabats tot i haver-se gastat milers d’euros a través d’una financera són el que denuncien diversos clients de la clínica dental Dentix de Rubí. Alguns d’ells han posat una reclamació en l’Oficina Municipal d’Informació de Consum (OMIC) de Rubí, a la cerca d’una solució.

Cues per queixar-se o reclamar

Aquest dimarts al matí, la cua de persones que hi havia davant la clínica de Passeig Francesc Macià era bàsicament per queixar-se o preguntar en quina situació es troba el seu tractament i quan podran ser atesos. Molts dels veïns afectats que han explicat el seu cas són pensionistes o persones d’edat avançada.

És el cas d’un veí de Rubí que es queixa en nom de la seva mare, de 80 anys. Aquest mateix dimarts s’ha adreçat a l’OMIC de la ciutat per exposar el seu cas. Explica que Dentix li va fer un pressupost de 3.000 euros a la seva mare per arreglar-se la boca i després resulta que el tractament no tenia aquest preu i costava mil euros menys. “Estic des del desembre passat amb aquest tema i encara em diuen que no saben res, que ho porten des de Madrid, però el telèfon no l’agafen. He anat a l’oficina del consumidor a presentar una instància i ara vinc aquí a reclamar”.

Un altre afectat ens explica que avui torna a fer cua davant de la clínica de Rubí perquè hi ha dos implants que se li mouen. “A l’octubre farà un any que vaig iniciar el tractament amb ells. Entenc que a causa de la Covid-19 els temps s’allarguin però em donen cita cada dos o tres mesos i ja m’han trucat diverses vegades per cancel·lar-me la cita i que no vingui”. Explica que ha pagat 4.000 euros a la financera i que ara se n’adona que la lletra petita del contracte indica que s’haurà d’abonar el tractament complet encara que no estigui finalitzat.

Un altre cas flagrant és el de la Núria P., que té un préstec amb la financera de la clínica que ascendeix als 11.000 euros per un tractament inacabat i que també ha denunciat en l’oficina del consumidor perquè es reconegui l’incompliment de contracte per part de Dentix. La Núria explica que el seu periple amb Dentix comença fa tres anys. “Estan jugant amb la salut de les persones. El servei és car, pèssim i molt llarg. Porto tres anys en tractament i estic sense dents amb 60 anys. T’afecta físicament i moralment, també econòmicament perquè no són pressupostos econòmics. El meu és d’11.000 euros i en sis mesos no t’ha visitat ni t’ha donat ningú cap explicació”.  

Després de visites anul·lades i una pròtesis que no es pot posar perquè li fa mal, aquesta veïna de Rubí considera que des de la clínica “estan donant llargues i hores de visita però només per justificar que som nosaltres els que ens tirem enrere”. La Núria assegura que els  veïns afectats per la gestió de Dentix poden arribar al centenar o més i espera que es puguin unir per denunciar de forma conjunta. Aquesta pacient opina que al principi “t’ho presenten molt bé i amb moltes comoditats de pagament però després tot era fals”.  Amb la denúncia a l’OMIC i amb el tractament a mitges, la Núria ara espera trobar alguna altra clínica que li pugui arreglar la boca.

 

Una altra pensionista explica al TOT Rubí que va pagar el seu tractament al comptat i ara només vol saber quan li tornaran els diners. “1.900 euros i només m’han visitat dues vegades per una càries i un postís que em feia mal i em van treure. Tenia visita avui però m’han trucat per dir-me que la doctora està malalta. Em falten tres peces, no puc ni menjar. Estic molt espantada”.

Tot i les queixes de diversos pacients, la clínica manté un mínim d’activitat. Així ho explica un altre testimoni que fa cua davant la porta de la cadena dental: “fa 15 dies em van posar els cargols per a un implant però a l’hora de treure’m els punts la clínica estava tancada. Vaig haver d’anar al CAP Mútua d’urgència perquè em traguessin els punts. Una vergonya. Tinc un pressupost de 3.600 euros i porto més de dos mesos i només m’han posat dos cargols, una neteja i poc més, i segueixo pagant cada mes a la financera”.

Similar sort ha tingut una senyora, també pensionista, de 69 anys, a la qual van intervenir fa dues setmanes. “Em van fer el forat per col·locar un implant però per traurem els punts vaig haver d’esperar dues hores i finalment no van obrir la clínica. La meva filla va trucar al telèfon de Madrid i li van dir que no sabien què succeïa però que tampoc passava res si tenia els punts uns dies més posats. Encara vaig amb ells perquè no se’m cauen. Porto una setmana més amb els punts. Si no veig una solució definitiva denunciaré”.  

El Martín explica per telèfon al TOT Rubí que la clínica tampoc funcionava bé abans de l’esclat de la pandèmia. “Durant el coronavirus em vaig empassar dos ponts provisionals. Quan vaig trucar em van dir que mirés a la web o que truqués a Madrid però ningú m’atenia. Ho vaig solucionar menjant farinetes. Ara m’han tornat a posar dos provisionals i he d’esperar sis mesos. Abans del coronavirus tampoc t’atenien bé. Un cop que has signat amb la financera s’obliden de tu”. Al Martín li van fer un pressupost que ascendeix als 11.000 euros. “M’han de posar els implants definitius. Ara vaig amb cargols i les peces de davant se’m cauen. M’he de posar cada matí Kukident” (un adhesiu dental).

Un altre client que aquest dimarts esperava el seu torn davant la clínica de Rubí mostra un document de devolució per part de la clínica per import de 460 euros que encara té pendent que li abonin des del 2017.

Per últim, la dona del final de la cua ens explica amb resignació que ja ho té tot fet i únicament espera que li facin la revisió. “Amb el confinament m’ho van ajornar i fins al dia d’avui. Se’m mouen les peces de dalt i m’ho han de tornar a ajustar. És un desastre”.

Alguns dels veïns afectats creuen que la situació actual de la cadena és deu principalment a la falta de personal per atendre els pacients. L’empresa, propietat d’Ángel Lorenzo Muriel, va presentar un preconcurs de creditors a mitjans de març però tenia previst tenir el 90% de les clíniques funcionant a inicis de juny, segons el diari econòmic Cinco Días.

El TOT Rubí ha intentat contactar amb la clínica de Rubí o la seu de Madrid però no ha estat possible rebre cap informació de l’empresa. Els telèfons comuniquen o un missatge de contestador redirigeix a la pàgina web o avisa que el temps d’atenció al client s’han allargat a causa de la desescalada.

Segueix el TOT per estar informat de tot el què passa a la ciutat:

  • Aquests dies, segueix el TOT per estar ben informat en tot moment del què està passant a la ciutat.
  • Última hora sobre el coronavirus, consells, informació de servei i tota l’actualitat.
  • Subscriu-te al WhatsApp del TOT Rubí i sigues el primer en saber què passa a la ciutat. Guarda el número 680 51 03 75 a la teva agenda del telèfon i envia'ns un missatge amb la paraula 'ALTA'
  • Segueix les nostres xarxes socials: FacebookTwitter i Instagram.
  • Subscriu-te al butlletí per rebre les notícies més destacades per correu electrònic.