L'Ajuntament de Rubí i Veolia estan impulsant un seguit d'actuacions per millorar la gestió de l'aigua i el sanejament a la ciutat. Unes tasques que inclouen la sectorització de la xarxa i la regulació de pressions i que formen part del PERTE e-READAPTA.
Les actuacions, que s'estan desenvolupant entre aquest mes de maig i juny, compten amb una inversió de 258.000 euros. D'aquest import, el 50% serà finançat a través del projecte e-READAPTA, mentre que la resta prové del pla d'inversions de l'Ajuntament. Les millores permetran estabilitzar la pressió de l'aigua i disposar d'un control més precís de la xarxa, de manera que facilitarà la detecció precoç d'incidències i contribuirà a reduir el risc de fuites i trencaments.
Vàlvula reductora
Pel que fa a la regulació de pressions, s'està instal·lant una vàlvula reductora a la zona de Can Serra que permetrà ajustar la pressió de la xarxa en funció de les necessitats del servei en cada moment. Aquesta actuació serà especialment útil en períodes de sequera, ja que facilitarà la modulació de la pressió de l'aigua. Com a resultat, s'allargarà la vida útil de les canonades i les escomeses, alhora que es minimitzaran les pèrdues d'aigua derivades de possibles fuites, millorant l'eficiència del sistema.
En l'àmbit de la sectorització, es crearan tres nous sectors a les avingudes de Castellbisbal i Can Roses, així com al carrer de Palència. Amb aquesta ampliació, la ciutat passarà a disposar de 36 sectors diferenciats. Aquesta configuració permetrà localitzar i aïllar avaries amb més rapidesa, reduint-ne l'impacte sobre el subministrament, i facilitarà la detecció de fuites en punts concrets de la xarxa, disminuint així les pèrdues d'aigua.
Deu equips de detecció de fuites
Paral·lelament, s'instal·laran deu equips de detecció de fuites mitjançant tecnologia acústica. Aquests sensors, distribuïts estratègicament per la xarxa, podran identificar sorolls compatibles amb possibles fuites i transmetre la informació de manera automàtica. Gràcies a aquest sistema, les incidències es podran localitzar de forma remota sobre un mapa georeferenciat, reduint significativament el temps necessari per detectar-les i reparar-les.
Aquest conjunt d'actuacions contribuirà a fer més resilient, eficient i sostenible el servei d'abastament d'aigua de Rubí, adaptant-lo als reptes actuals i futurs de la ciutat.
Subscriu-te al butlletí
WhatsApp
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Telegram
TikTok