Els cavallers templers són els grans protagonistes avui, dissabte 18 de març, a Rubí. Un grup de rubinencs ha organitzat la 1a Jornada de cavallers templers de la ciutat vallesana, coincidint amb la commemoració de la mort de Jaques de Molay, l'any 1314. Molay és considerat "l'últim gran mestre de l'Orde del Temple" i "el van cremar injustament", segons explica en Pere Bel, impulsor de l'activitat i membre del Grup Col·laboradors del Museu de Rubí.
L'objectiu de la jornada, tal com explica Bel, és apropar el món de la cavalleria a tothom en un moment en què aquestes ordes estan en auge: "Volem donar a conèixer els ideals de la cavalleria, la conducta dels cavallers i, més especialment, la manera que tenien de defensar la justícia i l'honor".
A les 10 hores s'ha inaugurat una exposició al local de la Societat Teosòfica, situat al carrer de Santa Llúcia, 25. Les diferents armadures, armes i objectes exposats testifiquen la presència de templers a Rubí. Segons indica Bel, la mostra s'ha pogut rescatar gràcies a la col·laboració d'un grup de recreació medieval de Catalunya, del qual, un parell de membres són rubinencs. L'exposició romandrà oberta únicament avui de 18 h a 21 h.
Després de veure l'exposició, una vintena de persones han fet una passejada per alguns carrers cèntrics de la ciutat, fins a arribar a l'església romànica de Sant Pere. Allà, en Pere Bel ha descrit la història de l'església i ha realitzat una visita guiada pels punts de més interès pel que fa a l'època dels cavallers. Els assistents han pogut, fins i tot, pujar al campanar.
La pròxima parada s'ha produït al Castell de Rubí a on, després d'una visita guiada, els organitzadors han recreat un entrenament de cavallers medievals.
Ja al migdia, ha tingut lloc un dinar de germanor en un restaurant hindú del municipi.
Diversos rubinencs s'han volgut agrupar per a impulsar l'Orde del Temple amb la idea de convertir-se en una entitat. "A Rubí estem començant nosaltres a empènyer aquest camí, ja que no hi ha tradició. No estem relacionats amb l'Església ni amb cap religió, som independents", explica Bel. Afegeix, a més, que tenen la intenció de participar en la Festa Major de la ciutat i organitzar més activitats, com ara entrenaments amb espases medievals.