Rubí ha celebrat aquest dimarts, 23 de juny, una nova Revetlla de Sant Joan en què ha reivindicat la llengua, cultura i identitat dels Països Catalans.
Com ja és tradicional, els Diables de Rubí han estat els encarregats de portar la Flama del Canigó a la ciutat, davant de l'Ajuntament de Rubí, on ha estat rebuda per les autoritats municipals - la regidora de Cultura, Marta Oliva; i les portaveus d'ERC i l'AUP, Montse Soler i Marina Dolset, per donar pas a la lectura del manifest.
Enguany fa seixanta anys que la Flama del Canigó va travessar per primera vegada el pas fronterer del Coll d'Ares i es va convertir en un símbol d'unió entre la Catalunya Nord i el Principat. Aquell impuls ha perdurat fins avui com una "expressió viva de la nostra llengua, la nostra cultura i la nostra identitat", com resa el manifest que s'ha llegit arreu dels Països Catalans abans d'encendre les fogueres de Sant Joan. L'escrit, enguany a càrrec de Ramon Torra i Orra, també agraeix a "les moltes entitats, equips de foc i persones" que han mantingut viu "el sentit i la continuïtat".
Lectura del manifest de la Flama del Canigó a càrrec dels Diables de Rubí FOTO: Marta Casas
La Flama també ha convidat a recordar figures cabdals de la història en un any de commemoracions: Antoni Gaudí, Joan Alcover - pel centenari de la seva mort - i Pau Casals - en els 150 anys del seu naixement, i el text fa una crida a "transmetre amb fermesa als joves perquè en garanteixin el futur i, alhora, afavorir també la participació de les persones nouvingudes i de cultures diverses".
Després de la lectura del manifest, els Diables han caminat fent una tronada fins a l'Escardívol, on s'ha fet el tradicional Escaldilarre, previ a l'encesa de la foguera de Sant Joan. Una foguera que ha servit per cremar un fons voltor, i així reivindicar el dret a l'habitatge.
La Banda del Coche Rojo ha estat l'encarregada d'amenitzar la nit més màgica de l'any amb un concert que ha animat tot el públic.
L'Escardilarre, un raval de foc previ a l'encesa de la foguera de Sant Joan FOTO: Marta Casas
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Subscriu-te al butlletí
WhatsApp
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Telegram
TikTok