L'AUP demanarà que la ciutat tingui un servei per atendre urgències socials les 24 h

Per atendre persones sense recursos que s'han quedat de forma inesperada sense casa o han patit un tall de subministraments, entre altres

L'Alternativa d'Unitat Popular (AUP) presentarà en el pròxim ple municipal una moció per garantir l'actuació de l'Ajuntament de Rubí en situacions d'urgència social. Es refereixen a persones que s'han quedat de forma inesperada sense casa, han patit un tall dels subministraments bàsics, necessiten ajuda urgent per comprar menjar o medicació perquè no tenen recursos econòmics, o víctimes de violència que, per diferents motius, necessiten una resposta complementària a la que proporcionen els serveis socials.

Segons la formació, tot i que ja existeix a la ciutat un telèfon de serveis socials 24h/365 dies, aquest "no és accessible de forma directa", ja que cal arribar ser derivats des de la Policia local. A més, consideren que la ciutadania no coneix l'existència de l'actual servei, de manera que no sempre el demana davant una urgència social.

"Fins i tot en el cas que les entitats o persones sí que coneguin la possibilitat d'accedir als recursos de serveis socials més enllà de les hores d'oficina, quan es formula aquesta demanda a la policia local, la resposta depèn d'una situació arbitrària: la receptivitat de la persona que atén el telèfon i el seu propi coneixement dels possibles circuits socials a iniciar", expliquen a través d'un comunicat.

La formació política recorda que ja van demanar aquest servei en una moció similar ara fa tres anys que, finalment, va ser retirada davant de l'obertura d'un procés de treball i negociació amb el govern municipal per a millorar la difusió dels serveis socials d'atenció primària.

En el context de crisi econòmica i social actual, i davant l'aprovació del nou contracte del programa per als serveis socials, l'AUP considera que "ha arribat el moment de revisar la pròpia proposta i reavaluar els mecanismes de l'Ajuntament per a respondre davant les urgències socials".

Així doncs, demanen elaborar i millorar el circuit per atendre urgències socials entre entitats, serveis socials i policia, disposar d'un telèfon mòbil d'atenció les 24 h i publicitar-lo, i realitzar formacions en intervenció social i treball comunitari als agents de policia que facin les feines d'atenció telefònica.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.