La gestió dels Recursos Humans de l'Ajuntament de Rubí torna a estar en el centre d'atenció i és que tant l'Alternativa d'Unitat Popular, l'AUP, com la CGT han denunciat diverses irregularitats al voltant de la nova cap d'aquesta àrea del Consistori, María Ascensión Díaz. D'una banda, es denuncien irregularitats en la seva assignació de funcions i, de l'altra, la seva imputació en el Cas Mercuri.
La formació alternativa denuncia no només "la irregularitat de la seva incorporació en aquest càrrec" sinó també que consideren "totalment inacceptable i escandalós posar una persona imputada per un cas de corrupció al capdavant de RRHH de l'Ajuntament".
La peça 31 del Cas Mercuri investiga les possibles col·locacions irregulars de persones al Consell Comarcal del Vallès Occidental, al Consorci de Residus i a l'AMB. En aquesta peça declararan com a imputats l'ex-Alcalde de Sabadell, Manuel Bustos Garrido, i Francisco Fernández Ortega, Joan Fresno Haro, i María Ascensión Díaz García. Se'ls acusa a tots quatre dels possibles delictes de corrupció contra l'administració pública, tràfic d'influències, malversació de cabals públics i prevaricació.
Des de l'AUP demanen respecte pels treballadors i treballadores de l'Ajuntament i una feina transparent i curosa a l'hora de regularitzar la plantilla per respectar els seus drets. En aquest sentit, consideren que la figura del o la cap de RRHH és fonamental per tal d'assegurar aquests objectius. Per aquest motiu, des de l'AUP proposen que, o bé es faci un concurs públic net i transparent, o bé que es busqui a la plantilla municipal la persona adequada per assumir aquestes funcions.
El partit alternatiu, a banda d'exigir el cessament d'aquesta persona, demana també la dimissió del regidor Moisés Rodríguez com a màxim responsable de l'Àrea de Serveis Centrals de l'Ajuntament.
Per la seva banda, CGT Rubí, denuncien que a l'Ajuntament "es creen nous llocs de treball sense que aquests hagin estat avalats tant en les seves funcions com en les seves remuneracions pels representants sindicals i es fan canvis de personal sense cap consulta prèvia, entre altres mostres de menyspreu cap a nosaltres".
La secció ha explicat que el darrer canvi de cap de RRHH els va sorprendre per la fórmula escollida i en van demanar explicacions. "La resposta no va convèncer així com tampoc el decret on es recollien els termes del nomenament perquè l'assignació de funcions de cap de RRHH a la persona que actualment les exerceix no s'ha fet conforme la legislació vigent". Segons denuncia la CGT, "aquesta persona està actualment en comissió de serveis per una vacant de tècnica de RRHH del grup i subgrup A2 a la vegada que té encomanades funcions d'un altre lloc vacant, el de cap de RRHH, de grup i subgrup A1. Situació absolutament irregular".
És per aquest motiu que des de la secció sindical de CGT de l'Ajuntament sol·liciten la dimissió d'aquesta persona i que la plaça de cap de RRHH es proveeixi de forma legal per poder afrontar amb garanties el procés de consolidació i estabilització.