El Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) ha fet una dura critica contra la Generalitat degut a la forta retallada dels pressupostos per al 2017 al Vallès Occidental, i en especial, a la ciutat de Rubí.
El diputat del PSC al Parlament de Catalunya, Pol Gilbert, ha explicat que Rubí té una de les inversions més baixes de la comarca amb 3.700.000 €: "La inversió per habitant a Rubí és de 50 € per ciutadà. Una inversió molt baixa baixa si ho comparem amb altres ciutats com Sant Cugat on és de 136 € per habitant, o Cerdanyola que per ciutadà són 220 €".
Segons Gilbert, la comarca del Vallès Occidental també ha patit una "retallada brutal" del 57%. Comparat amb el pressupost del 2015 en el qual la Generalitat va invertir 256 milions d'euros. Al 2017 es preveu una inversió de 110 milions. "És la retallada més gran que pateix una comarca després de les Garrigues. Hem hagut de mirar 12 anys enrere per trobar un valor d'inversió similar", ha afegit Gilbert.
El socialista considera que el pressupost de la Generalitat per al 2017 és "poc ambiciós i poc social". "Vam veure que l'anterior pressupost era molt poc social però aquest nou té 600 milions menys d'inversió en salut, 150 milions menys en educació i 100 milions menys en indústria, el que és vital al Vallès Occidental", ha lamentat el diputat del PSC.
La regidora de Serveis a les Persones de l'Ajuntament de Rubí, Marta Garcia, ha reclamat a la Generalitat responsabilitat en aquest sentit: "Creiem que el nivell de solvència de les arques dels consistoris no hauria de ser el condicionant per desenvolupar o no accions que tenen a veure amb necessitats i drets fonamentals de la ciutadania".
Rubí als pressupostos de la Generalitat per al 2017
Marta Garcia ha recalcat que molts assumptes que es van aprovar en el ple de pobresa celebrat el passat mes de març no s'han vist reflectits en el pressupost de la Generalitat com: les beques menjador, la inclusió social i la lluita contra la pobresa, l'habitatge, la pobresa energètica i l'atenció a la dependència. "Els ajuntaments ens trobem molt sols en la lluita de drets", ha destacat la socialista.
La regidora de Serveis a les Persones també ha lamentat que la partida de la Generalitat destinada a la discapacitat hagi estat nul·la.
El PSC de Rubí ha criticat que el pressupost de la Generalitat per al 2017 no hagi contemplat cap de les esmenes aprovades al Parlament com els nous jutjats, l'ampliació de l'edifici del Centre d'Educació Especial de Ca n' Oriol actualment sobreocupat, el transport gratuït vinculat als centres J.V. Foix i Joan Maragall, l'Escola del Bosc o la nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Una altra de les partides que els socialistes han trobat a faltar als pressupostos del 2017 ha estat la que aniria destinada a l'Hospital General de Catalunya o a l'Hospital Vicenç Ferrer.