Des de l’any 2020, En Comú Podem lliura periòdicament els excedents de sous dels càrrecs electes a projectes ciutadans mitjançant un concurs. Enguany, el partit ha decidit que aniran a parar al projecte de tres AFAs d'escoles públiques de Rubí. El període de participació ja està obert i es tancarà el 17 de novembre.
En edicions anteriors, el certamen estava obert a totes les entitats de Rubí, però ara han decidit que acotaran només a les AFAs de les 13 escoles públiques que hi ha a la ciutat. "Ens centrem a les AFAs perquè entenem l'educació com un dels eixos fonamentals de l'estat del benestar i com un espai de democratització i de formació de ciutadania critica que recull un dret fonamental", ha explicat Ànnia Garcia, portaveu d'En Comú Podem Rubí.
A més, ha destacat el caràcter resolutiu d'aquestes associacions tot i, molts cops, no estar en les seves mans resoldre segons quines problemàtiques: "Hi ha una resposta de la mateixa comunitat educativa que té una tendència a resoldre aquests problemes més enllà de la queixa i de la demanda. Queixes i demandes que sovint no són escoltades i que la mateixa comunitat educativa fa front".
Així, hi haurà 3 projectes guanyadors i cadascun es dotarà de 1.000 euros. García també ha explicat que faran una menció especial de 500 euros, ja que entenen que pot haver-hi més de tres projectes que siguin engrescadors i compleixin amb les bases.
Les propostes es poden fer arribar a través de l'email rubi@encomupodem.cat, a través de les xarxes socials d'En Comú Podem Rubí i al whatsapp 644899062. L'any passant els excedents de sou van anar a Creu Roja per ajudar als damnificats de la DANA. Altres entitats beneficiàries en altres ocasions han estat Frater Nadal, ASAV o la Comissió Catalana d'Ajut al Refugiat, entre d'altres.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.