Veïns per Rubí presentarà una moció per demanar als bancs servei presencial per a la gent gran

El grup municipal assenyala la problemàtica de molts barris de Rubí, sense servei ni oficines bancàries

El grup municipal Veïns per Rubí (VR) informa que presentarà una moció en el ple de febrer per instar a les entitats financeres que tenen oficines a Rubí a oferir un servei presencial adequat durant tot el seu horari comercial als seus clients, en especial a la gent gran que té més dificultats per fer operacions per internet o en caixer automàtics.

"També instarem a les mateixes entitats financeres a què no cobrin comissions per fer operacions de manera presencial a la gent gran i a les persones en situació de vulnerabilitat acreditada, i en l’últim cas, no cobrar cap mena de comissió per serveis bàsics (manteniment de compte corrent, domiciliació de rebuts, etc.)", han anunciat a través d'un comunicat.

Des del partit municipal recorden que des de l’any 2009 s’han injectat a les entitats financeres 66.577 milions d’euros públics. "Malgrat que el sistema financer espanyol va ser rescatat amb diners públics,
les entitats financeres, després del tancament de més de 20.000 oficines i de la destrucció de més de 120.000 llocs de treball des de l’any 2008, han anat reduint els serveis presencials a les oficines que encara mantenen, i han incrementat de manera substancial les comissiones que cobren als seus clients".

Per últim, des de VR assenyalen la problemàtica que ha provocat el tancament de moltes oficines bancàries a Rubí, deixant a molts barris sense caixers ni servei. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.