Veïns per Rubí vol la creació d'una aplicació per avisar d'incidències a la via pública

Des de la formació titllen de "nyap" el nou servei telemàtic del Telèfon Verd

La formació municipal Veïns per Rubí presentarà una moció en el pròxim ple municipal per demanar la creació d'una nova aplicació perquè els veïns puguin comunicar incidències de la via pública.

Ismael Roque, membre de la formació, ha manifestat que, actualment, per traslladar una incidència a l'Ajuntament de Rubí cal presentar una instància a l'OAC, de forma virtual o presencial, o accedir a través de l'apartat 'incidències' de l'aplicació mòbil "Rubí Ciutat", però aquesta no funciona correctament. 

A més, explica que el ciutadà no té manera de fer el seguiment de la incidència que ha enviat i de saber si els serveis municipals l'han solucionat o no. "Creiem que les persones que col·laborin, com a mínim, haurien de veure si està en procés o quan es donarà per finalitzada".

És per això que consideren necessari crear una nova aplicació mòbil per detectar incidències a la via pública i que enviï la geolocalització i imatges al departament municipal corresponent, a més de fer una campanya de comunicació entre la població perquè la facin servir.

Toni García, portaveu de la formació, ha afegit que hi ha aplicacions similars que funcionen molt en altres municipis com 'Cuidem Terrassa'. "Està molt ben desglossada i té totes les casuístiques".

Segons el regidor, "tenim problemes històrics de neteja i manteniment de la ciutat que no se solucionen. Prova d'això és que és el segon problema per a la ciutadania en l'enquesta de satisfacció, només per sota de la delinqüència".

En aquest sentit, ha fet referència al contracte de manteniment del verd urbà, "cinc anys caducat prova de la incompetència del govern municipal, i no hi ha el concepte de pròrroga forçosa com el de neteja. La qualitat del manteniment del verd urbà és pèssima", ha dit.

Pel que fa al nou servei telemàtic del Telèfon Verd, García considera que és un "nyap", i ha dit que en el temps que corren no és normal que es faci un formulari a través del web en comptes d'una aplicació pròpiament. García també ha avançat que es prorroga de forma forçosa els contractes de les escoles municipals La Lluna i Sol Solet.

D'altra banda, Sonia Gómez, membre de l'executiva de Veïns, ha explicat que sovint molts veïns es queixen de situacions de manteniment de la ciutat a través d'instàncies a l'OAC, reben com a única resposta: "s'ha traslladat al departament corresponent".

A més, considera que sovint els veïns han de recórrer a associacions o xarxes socials per denunciar una situació a l'Ajuntament de Rubí i així "tinguin la sensació que se'ls ha escoltat, perquè sinó ni això".
 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.