10.569 alumnes inicien aquest nou curs escolar 2018-2019

Una nova línia de P3 a l'Escola Joan Maragall i una altra de 2n de primària a la Ramon Llull, algunes de les novetats d'enguany

 

 

Avui, 12 de setembre, comença el nou curs escolar. Un dia que desperta diversitat d'opinions i sentiments entre els principals afectats: pares i mares, alumnes i personal docent. Sigui com sigui, la realitat és que en aquest curs 2018-2019, un total de 10.560 alumnes d'educació obligatòria comencen les classes a Rubí. D'aquests, 7.185 faran estudis d'infantil i primària: 4.871 a escoles públiques i 2.314 en centres concertats. Els alumnes de secundària a la ciutat seran 3.384: 2.161 a centres públics i 1.223 a concertats.

 

L'oferta de places per a batxillerat a la ciutat es troba al voltant de les 750, de les quals prop d'un 80% correspon a centres públics. Pel que fa a l'oferta d'FP, ha augmentat en tres Cicles Formatius de Grau Superior al Regina Carmeli (Condicionament Físic, Animació Socioesportiva i Modelisme Industrial), dos més de Grau Superior a l'Escola Montserrat (Màrqueting i Publicitat i Documentació i Administració Sanitària) i dos més de Grau Mig en aquest mateix centre (Farmàcia i Parafarmàcia i Ensenyament Esportiu especialitzat en futbol).

 

Dels més grans passem als més petits. Les escoles bressol municipals, que són la Lluna, La Bruna i la Sol, Solet, mantenen l'oferta de 381 places de servei escolar ordinari, 127 per centre i que pràcticament han aconseguit omplir.

 

Escola Bressol La Bruna
Escola Bressol La Bruna | Cedit

 

Novetats i deures pendents

Una de les novetats més destacades de nou curs, és que els alumnes de l'Institut Torrent dels Alous podran començar les classes al nou edifici després de 7 anys d'obres. Tot i que el centre educatiu no està del tot enllestit, aquest estiu ja s'anunciava que la primera fase de les obres finalitzades permetria als alumnes i professors començar el curs a les instal·lacions noves (veure notícia).

 

D'altra banda, l'Escola Joan Maragall disposarà d'una nova línia de P3 i l'Escola Ramon Llull amb una altra de 2n de primària.

Escola Joan Maragall
Escola Joan Maragall | Localpres

 

 

Pel que fa als deures pendents, un d'ells, l'ampliació del Centre d'Educació Especial de Ca n'Oriol, serà una realitat durant aquest curs escolar gràcies a la inversió municipal. L'altra, assignatura pendent encara, és l'Escola del Bosc. Des del Consistori continuen reivindicant al Departament d'Ensenyament la construcció d'aquest centre educatiu.