La 17a Setmana Europea de Prevenció de Residus se centrarà a evitar els residus elèctrics

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus ha programat un total d'11 activitats adreçades a tota la ciutadania: tallers, mercats, espais de reparació i visites pedagògiques

Rubí es torna a sumar a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus (SEPR 2025). La iniciativa, que s'estendrà del dissabte, 22, al diumenge, 30 de novembre, té per objectiu promoure accions locals per reduir la generació de residus i avançar cap a una economia circular i responsable.

L'edició d'aquest any se centrarà en els Residus d'Aparells Elèctrics i Electrònics (RAEE), el flux de residus que creix més ràpidament a Europa. Aquests dispositius contenen materials valuosos i matèries primeres crítiques, però gairebé la meitat no es gestionen correctament.

Per això, la campanya posa el focus en prevenir, reutilitzar i millorar-ne la recollida i el reciclatge, tot fomentant hàbits de consum més sostenibles.

Refira't, el mercat de segona mà

La jornada central serà el Refira't, el dissabte 29 de novembre, a la plaça Doctor Guardiet i al carrer Maximí Fornés, de 10.30 a 14 h
 Aquest gran mercat de segona mà és un espai obert i participatiu que promou la reutilització i la reparació, amb tallers de costura, activitats infantils, espai de reparació d'aparells elèctrics, la Trocalleria i la col·laboració d'entitats locals com Solidança, Setem, Humana o APDIR.

11 activitats obertes a tothom

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus ha programat un total d'11 activitats adreçades a tota la ciutadania: tallers, mercats, espais de reparació i visites pedagògiques. Entre les propostes, destaquen els ecotallers pràctics, on es pot aprendre a fer compost casolà, elaborar sabons amb oli reciclat o crear decoracions de Nadal amb materials reutilitzats. També s'organitza una visita al CTR-Vallès, per conèixer de prop el recorregut dels residus i la seva gestió.

Amb la Setmana Europea de la Prevenció de Residus 2025, la ciutat aposta per un model de consum més conscient i circular amb la idea de donar una segona vida als objectes, un fet imprescindible per reduir la generació de residus.