contingut promocionat

-

Agbar, compromesa amb la protecció dels drets dels consumidors

La companyia del servei d’aigua ha destinat més de 2 milions d’euros a garantir el subministrament d’aigua a famílies en situació de vulnerabilitat

El subministrament d’aigua és un pilar bàsic per al benestar de les famílies. Agbar, companyia gestora del cicle de l’aigua i serveis mediambientals a Rubí, aposta per una gestió que situa les persones al centre del seu servei i es compromet amb la protecció dels drets dels usuaris per no deixar ningú enrere.

L’aigua és un servei essencial i, per això, és fonamental protegir les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat. Garantir els drets dels consumidors és imprescindible per oferir el millor servei i contribuir a una societat més justa, igualitària i inclusiva.

Agbar, amb els rubinencs

A Rubí, més de 6.000 famílies s'han beneficiat del fons de solidaritat, de facilitats en el pagament i de bonificacions des de l’any 2017. El passat mes de setembre es va renovar aquest conveni amb l’Ajuntament de Rubí per combatre la pobresa energètica i evitar talls de servei a persones en situació de vulnerabilitat.

En aquesta línia, Agbar vol potenciar el diàleg amb responsables municipals, administracions, síndics i entitats per millorar els procediments i garantir els drets de les persones consumidores del servei d’aigua.

Un 93 % dels usuaris aproven la gestió d’Agbar

La directora de Clients d’Agbar, Núria Latorre, destaca el compromís de la companyia “per protegir els drets socials de la població, especialment d’aquelles famílies en situació de vulnerabilitat, amb l’objectiu de garantir el benestar de les persones. El cicle de l’aigua és també el cicle social de l’aigua amb les aliances amb tots els actors implicats per no deixar ningú enrere”. “Assegurem el subministrament d’aigua a més d’un milió d’usuaris de gairebé 300 municipis on el grup gestiona el servei i defensem els seus drets com a consumidors”, referma.

En aquest sentit, la companyia gestora del cicle de l’aigua posa a disposició dels usuaris diversos instruments per fer front al pagament de les factures: els fons de solidaritat, les tarifes socials i mesures de flexibilitat en el pagament sense interessos, així com el pagament d’una quota mensual (programa “12 gotes”).

"Posem les persones al centre de la nostra atenció"

La directora de Clients explica que “el fons de solidaritat és un ajut que acorda Agbar amb els ajuntaments per cobrir les factures d'aigua de persones en situació de vulnerabilitat. Des de la seva posada en marxa, Agbar ha destinat més de dos milions d’euros. A més, durant l’any 2021 un total de 6.252 usuaris s’han beneficiat de la tarifa social i 7.243 s’han acollit a alguna de les mesures de flexibilitat”.

“Posem les persones al centre de la nostra atenció –remarca Latorre–. Per això, hem posat en marxa el programa ‘Amb tu’ per oferir una atenció multicanal que s’adapti a les necessitats de tots els clients i aconseguir eliminar les barreres digitals, de comprensió, d’accessibilitat o econòmiques que els usuaris puguin tenir”. En aquest sentit, en les enquestes de satisfacció, la nota mitjana que rep la companyia del servei d’aigua és de notable. Destaca també el fet que un 93 % aprova el servei d’Agbar.

Aquestes dades han estat exposades en una jornada organitzada per Agbar a Rubí sota el títol “El servei de l’aigua i la garantia dels drets dels consumidors”, dirigida a municipis de les comarques del Vallès Occidental i del Baix Llobregat, amb l’objectiu de refermar el compromís de la companyia amb la protecció dels drets dels consumidors.

"Són una peça important per detectar les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat i evitar que es cronifiqui aquesta situació"

L’acte ha estat inaugurat per l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, i hi han intervingut el director de l’Agència Catalana de Consum, Francesc Sutrias, la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Rubí, Yolanda Ferrer, a més de la directora de Clients d’Agbar, Núria Latorre. La taula rodona de debat amb els ponents i el públic assistent ha estat moderada per la defensora del client d’Agbar, Montse Solé, i ha clos l’acte la directora territorial de la companyia, Berta Mercadé.

L’alcaldessa, Ana María Martínez, destaca l’acord amb Agbar per garantir el subministrament d’aigua: “són una peça important per detectar les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat i evitar que es cronifiqui aquesta situació”. La regidora de Serveis Socials de Rubí, Yolanda Ferrer, defineix la relació de l’Ajuntament i Agbar “com un exemple de cas d’èxit de col·laboració publicoprivada”. “Agbar té una mirada proactiva com a palanca de transformació per revertir les situacions de vulnerabilitat”, afirma i assegura que “a Rubí, no hi ha cap persona amb dificultats que no tingui aigua”.