L'Ajuntament busca millorar la recollida porta a porta de cartró al comerç local

Uns dispositius electrònics situats a les façanes dels diferents establiments permetran un major control del sistema de recollida

Aquest desembre Rubí experimentarà canvis en la recollida de residus del comerç local. L’Ajuntament es troba en procés d'instal·lar uns dispositius electrònics a les façanes de diversos establiments de la ciutat per tal de millorar la recollida porta a porta del paper i cartró comercial. Aquest instrument permet, entre d’altres funcions, disposar d’una base de dades actualitzada dels comerços que participen en aquest sistema de recollida de paper i cartró i, per tant, poder-los aplicar la corresponent bonificació a la taxa de residus.

Aquest sistema ja s’utilitza amb èxit en el marc del servei de recollida porta a porta de les cinc fraccions als polígons industrials i de l’orgànica al centre de la ciutat. Ara, l’Ajuntament fa un pas més i també l’aplicarà al cartró comercial. Andrés Medrano Muñoz, regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica i Benestar Animal, ho ha explicat així: “Estem treballant, de la mà dels comerciants, per optimitzar la recollida i gestió dels residus. Aquest és un dels passos que progressivament anirem donant dins del nou Pla Local de Residus”.

El dispositiu electrònic en qüestió s’enganxa a la façana amb una pega especial i permetrà registrar diversos tipus d'incidències, des de residus dipositats al lloc incorrecte a contenidors desbordats, als operaris encarregats de la recollida d’aquesta fracció. 

L'Ajuntament busca assolir tres objectius diferents amb aquesta mesura. Per una banda, pretén garantir una actualització constant dels establiments comercials que participen en la recollida porta a porta de cartró i paper per tal de comprovar quins són els establiments que que poden accedir a la bonificació de la taxa de residus prevista per a aquest concepte. Paral·lelament, es podran evitar desbordaments incontrolats de residus als contenidors públics per part de particulars i de comerços que no utilitzin aquest sistema de recollida en qüestió.

En segon lloc, el consistori busca controlar que el servei de recollida es dugui a terme tal i com demana, és a dir, amb els cartrons plegats a partir de les 20 h davant de la façana de la botiga i sense cap altre residu barrejat. Per últim, també es procurarà de fer el seguiment de la separació del cartró comercial que realitzen els establiments amb la finalitat d'aconseguir la correcta classificació de tots els residus comercials.