Aquesta és la nova imatge del torrent de Ca n'Oriol

La inversió de més de 20.000 euros cerca millorar l'entorn natural de la zona

 

L'Ajuntament de Rubí està duent a terme tot un seguit de tasques per millorar l'entorn natural de l'espai fluvial del torrent de Ca n'Oriol. Les obres de rehabilitació del torrent ja han finalitzat i ara s'han iniciat els treballs de millora paisatgística.

  

La primera fase de la intervenció, relativa a les tasques de rehabilitació, l'ha executat l'empresa Hercal Diggest SL per un import de 42.437,93 euros. L'actuació ha consistit en l'estabilització de talussos, l'eliminació del rizoma de la canya americana, la millora morfològica de l'espai fluvial, la retirada de residus i de sòls contaminants de la llera i el condicionament de la mateixa.

  

La segona fase, que s'està executant en aquests moments, contempla la millora paisatgística de l'entorn amb la implementació d'accions de bioenginyeria i de revegetació. Concretament, es col·locarà una ret de coco, s'aplicarà hidrosembra amb una barreja de llavors d'herbàcies d'espècies autòctones als talussos reperfilats i s'instal·larà feixina viva i roll vegetalitzat a la base del talús. Aquests treballs, que duu a terme l'empresa Naturalea Conservació SL amb un pressupost de 22.608,38 euros, es realitzaran fins a finals de març.