La circulació de Renfe entre Martorell i Rubí estarà interrompuda durant dos mesos

La línia R8 es veurà afectada per les obres que es duran a terme a partir del 23 d'abril i s'allargaran previsiblement fins al juny

El Ministeri de Transports destinarà 471 milions d'euros a diverses actuacions que es duran a terme en els pròxims mesos a la xarxa ferroviària de Catalunya. Entre aquestes, es troben els avenços a la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal i la futura estació de la Sagrera, el desenvolupament del corredor mediterrani a Castellbisbal, la integració urbana del ferrocarril a Sant Feliu de Llobregat o la remodelació de l'estació de Molins de Rei. Per fer-ho possible, les línies R4, R8 i R1 de Rodalies es veuran afectades per obres entre el pròxim dissabte 23 d'abril i fins al febrer del 2023, amb alteracions destacades com la interrupció uns mesos de la circulació de trens a l'R8 entre les estacions de Martorell i Rubí.

El secretari general d'Infraestructures, Xavier Flores, ha apuntat que el desenvolupament de les obres –de gran complexitat tècnica i de planificació- serà incompatible amb el manteniment del servei ferroviari a l'R4, R8 i R1, en executar-se sobre línies en funcionament. Per aquest motiu, a partir del pròxim 23 d'abril i fins al febrer del 2023, es limitarà la capacitat operativa i hi haurà un seguit de restriccions a totes tres línies de Rodalies.

Bus alternatiu entre les estacions de Martorell, Castellbisbal i Rubí

A l'R8, que uneix Martorell i Granollers Centre per Cerdanyola Universitat, la circulació ferroviària quedarà interrompuda entre Martorell i Rubí. Els trens iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Rubí, i hi haurà servei de bus alternatiu entre les estacions de Martorell, Castellbisbal i Rubí. Fonts de Renfe confirmen que aquest tall no s'allargarà fins al febrer del 2023, sinó que es podria solucionar cap al juny.

Impulsar el corredor mediterrani amb el túnel de Castellbisbal

A més, hi haurà menys freqüències a l'R4. Entre Sant Vicenç i Castellbisbal hi haurà dos trens per hora i sentit; mentre que entre Castellbisbal i Terrassa n'hi haurà quatre.

Les obres d'adaptació del túnel de Castellbisbal permetran impulsar el corredor mediterrani, ja que serviran per enllaçar en ample estàndard els ja realitzats entre Castellbisbal i la frontera francesa i també el del sud, entre Vila-seca i Martorell. El pressupost de l'actuació és de 152 milions d'euros.

Talls durant aquest cap de setmana 

Aquest cap de setmana hi haurà servei alternatiu per carretera entre Castellbisbal i Martorell entre les 20h00 del 23 d'abril fins a les 6h00 del 24 d'abril. Els mateixos dies s'han reprogramat els trens de la línia R2 Nord i de l'R11, que iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Montcada i Reixac, des d'on els viatgers hauran de canviar d'estació per anar a Barcelona.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.