Comencen les obres per unir les línies de Ferrocarrils del Vallès i de Llobregat-Anoia

Les obres tenen un pressupost de més de 400 milions d'euros i s'allargaran durant gairebé cinc anys

L'obra principal per a connectar les estacions de Ferrocarrils de plaça Espanya i Gràcia ha començat aquest dilluns. Els treballs comportaran una inversió de 400 milions i permetran unir les línies d'FGC del Vallès, d'on forma part l'estació de Rubí Centre, i Llobregat-Anoia.

Les obres consisteixen en el perllongament de la línia d’FGC Llobregat-Anoia des de l’estació actual de plaça Espanya fins a connectar-la amb la línia del Vallès a l’àmbit de l’estació de Gràcia. Per fer-ho possible es construirà un túnel de quatre quilòmetres i tres noves estacions. A més, es remodelaran les estacions existents. La previsió és que els treballs s'allarguin durant durant gairebé cinc anys.  

En el seu recorregut, el nou tram ferroviari comptarà amb tres estacions de nova construcció: Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia. Addicionalment, es remodelaran les estacions de Plaça Espanya (actualment, línia Llobregat – Anoia) i l’actual de Gràcia de la línia d’FGC del Vallès. Així, per anar de Rubí a plaça d'Espanya, per exemple, caldrà fer transbord a Gràcia.

Les obres

Els primers treballs d’obra civil comportaran en els pròxims mesos, de manera progressiva, diverses ocupacions en superfície, que en aquesta fase inicial de l’obra tindran poca incidència en la mobilitat. Corresponen a aquests àmbits: plaça Espanya; carrer Comte Urgell a l’altura del carrer Consell de Cent; carrer de Rosselló; plaça de Francesc Macià; i plaça de Gal·la Placídia. Segons el Govern, els primers treballs d’obra civil tindran poca incidència en la mobilitat.

A més de l’obra d'infraestructura que ara comença i que correspon al gruix de la connexió de les línies d’FGC, el Departament de Territori treballa en els projectes d’instal·lacions ferroviàries, via i catenària i d’arquitectura de les estacions.

Millora del servei

Segons la Generalitat, la connexió de les línies del Vallès i del Baix Llobregat-Anoia d’FGC millorarà el servei ferroviari, estalviant temps de recorregut als usuaris i obrirà noves possibilitats en la intermodalitat del sistema, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia i altres línies d’FGC. Així mateix, assegura que millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic en una zona densament poblada de Barcelona que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.