Excursió de Rubí a Sant Muç

Ruta de 5,3 quilòmetres de distància, de dificultat baixa-mitjana i una duració aproximada d'una hora i 20 minuts

Aquest cap de setmana us proposem una nova excursió per l'entorn natural  de Rubí, que destaca per les vistes panoràmiques de la ciutat que obtindrem durant el camí. És una ruta de 5,3 quilòmetres de distància, de dificultat baixa-mitjana i una duració aproximada d'una hora i 20 minuts. Aquesta excursió es pot fer en qualsevol època de l'any. Tot i això, cal tenir en compte que en època estival és important protegir-se del sol i fer servir cremes amb filtre solar, portar gorra o barret i beure aigua abans, durant i després de caminar.

1. Partim de l’aparcament de l’Escardívol, des d’on creuarem a l’altre costat de la riera pel carrer de Cadmo, travessarem el pont per davant del Monument a la Rierada i ens dirigirem cap al Castell. Davant seu, girarem a la dreta i, seguint el carrer del mateix nom, resseguirem la façana posterior de la nau industrial fi ns a arribar a un carrer asfaltat, el camí de Sant Muç. Continuarem en línia recta, pujant fi ns al costat d’un edifi ci aïllat (Can Pich Guilera) i, un cop superat, veurem el Pont/Aqüeducte de Can Claverí.

Pont/Aqüeducte de Can Cliverí. FOTO: Redacció

2. Caminarem per damunt de l’aqüeducte per sortir a un erm. A l’esquerra prendrem el carrer del Pont de Can Claverí i ascendirem fi ns al pont que creua la via cap a Sant Muç. Travessarem un grup de cases, deixant el camí de Can Serrallach a la dreta. Seguirem les marques blanques i vermelles del GR-96 (BCN - Montserrat) i les blanques i verdes del nostre itinerari. El camí asfaltat comença a pujar en fort pendent. Al cap d’uns 250 metres, a l’esquerra, trobarem la masia de Can Ramoneda, amb una fi lera d’oliveres al marge del camí. Podrem gaudir d’una bona panoràmica de la ciutat.

3. Una mica més amunt, el GR-96 continua per pista forestal. Nosaltres seguirem pel camí asfaltat que, després d’uns quants revolts, arriba fins a l’Ermita de Sant Muç, on podrem contemplar l’Arbreda de Sant Muç, formada per alzines i roures de gran port. 4. Agafarem el camí que surt a la dreta de l’Ermita i puja fi ns a un llom que enllaça amb el GR-96. Al capdamunt hi ha un cartell de la xarxa de senders del Vallès Natural. Creuarem el GR-96 prenent el camí de Can Pòlit de baixada i seguint les marques blanques i verdes.

ermita de sant muç. FOTO: Arxiu

4. Agafarem el camí que surt a la dreta de l’Ermita i puja fins a un llom que enllaça amb el GR-96. Al capdamunt hi ha un cartell de la xarxa de senders del Vallès Natural. Creuarem el GR-96 prenent el camí de Can Pòlit de baixada i seguint les marques blanques i verdes.

5. Travessarem el torrent de Can Serra i tornarem a pujar fins dalt d’una altra petita serra, passada la qual trobarem una tanca metàl·lica que delimita una finca particular. Un altre cop descendirem fins a un dipòsit d’aigua. Al fons podrem veure la masia de Can Fonollet, de façana rosada.

Mapa amb els punts de l'itinerari. FOTO: Redacció

6. En aquest punt seguirem les indicacions d’un altre cartell de la xarxa Vallès Natural, camí de Can Pòlit a Rubí, ja de tornada. Continuarem pel camí que baixa un altre cop a la dreta, amb cultius d’oliveres a la nostra esquerra. Al cap de gairebé un quilòmetre de retorn, amb bones vistes de la zona nord de Rubí, passarem per sota la via dels FGC

7. Sortirem al carrer del Pont de Can Claverí i el creuarem en línia recta per agafar el carrer del Torrent del Manà, per arribar a l’avinguda de la Llana, on retornarem per la vorera esquerra, condicionada per a vianants i ciclistes com a itinerari de lleure i esport. Anirem a parar al pont sobre la riera de Rubí, al carrer Cadmo, des d’on veurem l’aparcament en superfície de l’Escardívol, punt d’inici i final del recorregut.

Informació extreta de la Guia d’Itineraris per l’entorn rural de Rubí de l’Ajuntament, en col·laboració amb el Centre Excursionista de Rubí.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.