FEMvallès reclama la construcció d'una segona estació de Ferrocarrils a Rubí a curt termini

La presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà, ha descartat la construcció de l’estació de La Llana en els pròxims 5 anys

L’associació FEMvallès reclama a les autoritats la construcció d'una segona estació de Ferrocarrils a La Llana de Rubí a curt termini. La demanda es fa pública després que la presidenta d’FGC, Marta Subirà, descartés la construcció entre els pròxims 5 anys. 

Per a l'associació vallesana, la negativa ha suposat un gir de 180 graus respecte del pronunciament del director de planificació estratègica de la mateixa FGC, Carles Cases, qui havia assegurat el passat març en una entrevista a Ràdio Rubí que la construcció es realitzaria l’any 2024.

"L’estació de la Llana és una reivindicació històrica pels rubinencs, que reclamen des de fa anys una segona estació a un dels municipis més poblats del Vallès", recorden des de l'associació, qui assegura que aquesta estació és prioritària i tindria l’èxit assegurat, "com s’ha demostrat amb escreix en les darreres ampliacions de la xarxa d’FGC al Vallès". 

L’associació assenyala que gràcies a la construcció de noves estacions al Vallès, FGC ha vist créixer el nombre de passatgers un 39% respecte al 2010 i posa d'exemple l’estació de Volpelleres inaugurada el 2010 en deu anys ha arribat al milió de viatgers, multiplicant per cinc la xifra inicial de demanda. L’associació considera prioritari seguir ampliant els serveis dins el Vallès, i critica la decisió de posposar aquesta actuació.

Sant Cugat té 7 estacions, i Rubí només una

Des de l'associació també recorden que Rubí, que supera els 78 mil habitants només disposa d’una estació d’FGC a la seva zona sud i, en canvi, Sant Cugat del Vallès, amb 92 mil habitants, disposa de 7 estacions d’FGC.

Des de FEMvallès calculen que l’estació a Rubí de La Llana tindria un cost 16,4 milions, "un cost baix a causa de l’escassa dificultat de l’obra al ser a cel obert i requerir només dues andanes i un vestíbul" i recorden que una segona estació tindria una demanda de 4.100 persones en un dia feiner i està projectada tant en el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) del Departament de Territori, com en el Pla Director d’Infraestructures (PDI) de l’ATM.

Per aquest motiu, FEMvallès demana a FGC que reconsideri el seu posicionament i compari les dades de creixement de la demanda dins Barcelona amb les de les ampliacions al Vallès. "Uns números que parlen per si sols, ja que la demanda interna de Barcelona està aturada i les actuacions de millora del transport públic en el Vallès obtenen un èxit notable".

Per últim, l'associació explica que la negativa de Marta Subirà ha suposat una gerra d’aigua freda per la mobilitat del Vallès i Rubí, "justament en el municipi amb major concentració d’ozó del Vallès Occidental". 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.