femVallès reclama més seguretat a l’AP-7 i B-30 al Ministeri de Transports

Consideren que moderar la velocitat o regular els avançaments de camions reduirien la mortalitat i les retencions

Arran del recent accident  a l’AP-7, que s'ha cobrat tres víctimes mortals i tres ferits a Barberà del Vallès, l’associació femVallès ha demanat per carta al Ministeri de Transports solucions de seguretat i millores urgents. L’entitat ha posat l’èmfasi en la necessitat de moderar la velocitat i implementar una regulació en l’avançament de camions en els pocs quilòmetres on es concentren els accidents i les retencions periòdiques. 

Des de l'entitat asseguren que el sector vallesà de l’AP-7 és el tram amb més densitat de tràfic de vehicles i reclamen millores en els carrils d’accés de les autopistes C-58 i C-17, així com l’AP-7 i la B-30. "Aquestes actuacions, sense necessitat de grans partides ni terminis d’obra llargs, permeten una reducció important de les cues i retencions a banda d’un guany en seguretat", expliquen a través d'un comunicat. 

Segons assenyalen des de l'associació, cal retrocedir 25 anys per trobar l’últim pla sistemàtic de millores a l’AP-7 i B-30, "justament liderat per un català en el càrrec de secretari d’infraestructures de l’Estat, el reusenc Albert Vilalta. femVallès veu una oportunitat en el bagatge del català Xavier Flores, recentment escollit secretari d’infraestructures pel Ministeri, com un element positiu i clau per solucionar bona part dels problemes de l’AP-7".

Per últim, l'entitat afegeix la necessitat dels municipis vallesans d'un pla de millora general dels nusos, connexions (C-58, C-17, N-150) i vies laterals (B-30), per integrar l’autopista.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.

Més informació