Les imatges aèries de 'La sociedad de la nieve' arriben als Òscars amb segell rubinenc

Octocamvision, empresa de Rubí especialitzada a rodar amb drons, va participar en la pel·lícula de J.A. Bayona nominada als Òscars a millor pel·lícula internacional

L'última pel·lícula del director català J.A BayonaLa sociedad de la nieve, està tenint un èxit mundial. El seu relat de l'accident d'avió als Andes el 1972 i la història de supervivència dels protagonistes està sumant milions d'espectadors a tot el món i ara està nominada als Òscars a millor pel·lícula internacional. Una de les claus del seu èxit és l'experiència immersiva que suposa el film, que gràcies al seu realisme permet transportar l'espectador al cor dels Andes. I una part d'aquest èxit té el seu origen en dos santcugatencs, Bernardo Sá Pereira i David Ferré, fundadors d'Octocamvision, una empresa amb seu a Rubí especialitzada en gravar imatges amb drons. Aquesta empresa ha estat responsable de les imatges àrees de La sociedad de la nieve.

Octocamvision, del santcugatenc David Ferré, està especialitzada en gravació d'imatges amb drons i ha participat en grans produccions com Spiderman, The Crown, El Inocente o Los Vengadores. L'empresa, que va començar per l'afició del seu fundador pels aparells de radiocontrol, ha acabat sent una part destacada que La sociedad de la nieve aconsegueixi arribar als Òscars com a candidata a millor pel·lícula internacional.

Equip d'Octocamvision al rodatge de 'La sociedad de la nieve' FOTO: Cedida

Equip d'Octocamvision al rodatge de 'La sociedad de la nieve' FOTO: Cedida

Un rodatge molt exigent

Després de sis mesos de rodatge, tres equips tècnics i havent trepitjat Argentina, Xile i Uruguai, l'empresa de Rubí transmet als espectadors la situació dels jugadors de rugbi dins la immensitat de la muntanya amb les imatges captades pels drons. "Un dia normal de rodatge començava a les 6.30 del matí i pujàvem a 3.000 metres de Sierra Nevada on hi havia la maqueta de l'avió on rodàvem principalment" assenyala Ferré. "Va ser un rodatge molt exigent, hi havia dies que se'ns congelaven les pales del dron i havíem de parar de gravar, però va valdre la pena".

David Ferré i el seu soci, el també santcugatenc Bernardo Sá Pereira, s'han embarcat en centenars de projectes tant de cine com de publicitat, però aquest és el projecte més intens: "És on més ens hem implicat, mai havia estat treballant tant de temps en un rodatge i en unes condicions tan intenses", relata el santcugatenc. Tot l'esforç ho compensa la nominació a l'Òscar, tot i que per l'equip d'Octocamvision no va ser una sorpresa: "Era l'obra magna de Bayona, és la pel·lícula que volia fer d'ençà que va rodar Lo imposible. Era un projecte molt personal i anava amb molts recursos econòmics, a part del seu talent, no em va sorprendre que arribés als Òscars".

Dron amb què es van gravar les imatges aèries dels Andes FOTO: cedida

Dron amb què es van gravar les imatges aèries dels Andes FOTO: cedida

Octocamvision va rodar amb els seus drons la pel·lícula Way Down, que és de la mateixa productora que La sociedad de la nieve. Així és com van entrar en contacte amb l'equip de Bayona i més endavant van contactar amb ells per rodar la pel·lícula. Finalment, les imatges dels drons amb segell rubinenc van aconseguir l'objectiu del director d'evidenciar la proesa dels supervivents. Amb tot, el 10 de març la pel·lícula optarà a l'estàtua de millor pel·lícula internacional a la gala dels Òscars 2024.

La història d'Octocamvision

"Octocam va néixer per l'afició des de ben petit de David Ferré al radiocontrol afició al radiocontrol, que tenia des de petit. Amb pocs anys ja anava a fer volar helicòpters al camp de vol de Sant Cugat. Fins i tot va arribar a crear una petita escola on ensenyava a pilotar aquests aparells.

I així va ser com al 2010 van començar a aparèixer els primers drons: "Veia que tenien moltes aplicacions en l'àmbit audiovisual i pràcticament ningú ho feia a Espanya. Vaig invertir tots els meus estalvis i vaig comprar el millor equip que existia". Els principis van ser complicats, però tenia poca competència, i a poc a poc l'anaven trucant per fer diferents projectes, en què ell participava com a pilot. En aquell mateix any entra un nou soci, Bernardo Sá Pereira, i tiren endavant l'empresa.

Des de llavors han experimentat un creixement constant. Han treballat per Netflix, HBO, Apple TV o Amazon Prime. I també van entrar al món de la publicitat, com un espot de Red Bull amb Neymar com a protagonista el 2014. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.