La programació de primavera de l'Ateneu ve carregada de propostes. Fins a la Festa Major, estan previstes més d'una dotzena de propostes que abasten des de temàtiques ja clàssiques a l'equipament, com el ioga, la fotografia o el txikung, a d'altres més específiques, com ara el taller de Creació de làmpades amb origami o el monogràfic Vull atrevir-me a escriure. Per on començo?, amb l'escriptora i gestora cultural Alba Dalmau.
Arts plàstiques
L'Ateneu segueix apostant per les arts plàstiques i visuals, ampliant el nombre de sessions setmanals del taller de pintura, així com diversificant l'oferta relacionada amb la fotografia. Així, a banda d'organitzar un curs amb dos nivells ?iniciació i aprofundiment?, es convidarà la ciutadania a explorar les arrels de les tècniques fotogràfiques amb una sèrie de tres tallers de Fotografia sense càmera, on s'aprendran les tècniques del fotograma, la cianotípia i el paper salat.
Noves tecnologies
La nova programació destaca propostes relacionades amb la cultura digital i la democratització de les noves tecnologies, per això estan previstos els tallers d'Iniciació a la informàtica i a Internet, d'Open Data i reutilització de dades públiques, de disseny de Bijuteria amb impressió 3D, així com d'Iniciació a la programació amb Arduino, que introduirà als participants al món de l'electrònica digital de la mà d'aquesta plataforma que permet realitzar infinitat de projectes controlats de manera electrònica a baix cost.
Xerrades, tertúlies i presentacions
L'Ateneu seguirà essent un lloc de debat. Mantenint el treball transversal amb altres entitats locals i serveis municipals, en els propers mesos l'espai acollirà xerrades a càrrec d'Oncolliga -Afrontar la malatia amb equilibri?, Oriéntate en tu Voluntariado -sobre la preparació de la jornada Giving Tuesday?, així com una cita especial amb motiu del Dia Mundial de les Persones Refugiades.
Activitats familiars
Es mantenen les propostes relacionades amb la robòtica educativa i la creativitat, així com el cicle de concerts per a petita infància, amb la col·laboració de l'Escola Municipal de Música Pere Burés, que pretén generar un espai d'experimentació i educació del gust i l'escolta musical dels infants.
Propostes musicals
L'Ateneu seguirà acollint propostes musicals en el marc d'altres dos cicles temàtics. El 4t Cicle de Jazz, amb la col·laboració de l'Associació Jazz Rubí i, la Sala Clàssica, que es centra en músiques antigues i del gènere clàssic en un format íntim.
L'Ateneu i les associacions
Fruit de la col·laboració amb diverses iniciatives i projectes impulsats per col·lectius i serveis municipals, en la programació d'aquest trimestre destaca el Punt d'Informació de l'Aula d'Extensió Universitària de Rubí. Aquesta nova iniciativa se suma al Punt d'atenció i assessorament en l'àmbit del voluntariat que gestiona l'associació Oriéntate en tu Voluntariado, el Punt d'informació del programa Voluntariat per la Llengua, el nou Espai de suport i ajuda oncològica a càrrec d'Oncolliga, l'espai Dimecres Manetes impulsat des del Servei Educatiu de Residus, els grups de conversa del programa Aprenem, els grups d'alfabetització del col·lectiu de Dones Solidàries per l'Alfabetització o el Punt permanent d'intercanvi de llibres.
A l'Ateneu també es troba l'Oficina d'Atenció i Suport a les Entitats (OASE), que proporciona suport, assessorament i formació. En el cas de la formació, trobem els següents monogràfic: Decret regulador de les activitats d'educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys (10 de maig), Quines obligacions tenim com a membres de la junta directiva? (23 i 25 de maig), i Claus per a captar més socis per a l'entitat (13 i 15 de juny).
Com inscriure's
Trobareu tota la informació detallada de les activitats al web de l'Ateneu. Les inscripcions per als cursos, els tallers i les activitats familiars es podran fer a partir del dimecres 3 de maig a les 10 h a través del web cursos.ajuntamentrubi.cat o de forma presencial al propi equipament.