Marc Ricart (botiguer): “La pujada de preus ens fa tant de mal a nosaltres com al client”

El rubinenc està al capdavant de Sentits de Vida, una botiga bio que fa 18 anys que va aixecar la persiana a la ciutat

El Marc Ricart és rubinenc de tota la vida i està al capdavant de la botiga Sentits de Vida. Els seus pares, l’Emili i la Isabel Quesada, van aixecar la persiana d’aquest comerç ara fa 18 anys en el local que hi ha just davant. Set anys després es van traslladar a la seva ubicació actual, al carrer Maximí Fornés 44.

La Isabel era l’antiga propietària i va fer el traspàs del negoci al seu fill. Ella és professora de ioga i té un centre de formació i teràpies naturals al carrer Santa Maria de la ciutat.

Sentits de Vida va començar sent “un herbolari més dels que hi havia a Rubí” i amb els anys es va enfocar en el sector de l’alimentació bio, explica el Marc.

“Va haver un temps que els meus pares també venien pedres minerals i encensos, a més de fruita i verdura ecològica. A partir de la meva entrada va créixer l’alimentació bio. Després vaig tirar més cap al món vegà i quan vam agafar el local nou, més gran, la transformació va ser cap a un súper bio”, afegeix.

El Marc i l'Emili Ricart davant la façana de la botiga Sentits de vida. FOTO: NHS

El Marc i l'Emili Ricart davant la façana de la botiga Sentits de vida. FOTO: NHS

Preguntat per l’auge d’aquest tipus d’alimentació, amb productes procedents de l’agricultura i la ramaderia ecològiques, el Marc considera que “una cosa no està de moda 20 anys” i sempre hi ha hagut persones que cuiden molt la seva alimentació.

A més, l’establiment que regenta no ven productes d’origen animal. “El sector vegà és gent que es consciencia en no menjar animals pel maltracte que hi ha en el seu sacrifici i perquè no vol”.

El rubinenc també recorda que, tenint en compte el context de canvi climàtic, consumir una hamburguesa de vaca suposa una despesa de molts litres d’aigua i contamina molt més en comparació amb una hamburguesa elaborada amb proteïna de pèsol o de soja.

En relació amb l’alça dels preus generalitzada, el botiguer reconeix que obrir la persiana “és anar al dia” i veure com es presenta la jornada.

“Cada vegada paguem més però els nostres beneficis es veuen reduïts”

“La pujada de preus ens fa tant de mal a nosaltres com al client” afirma el Marc, i insisteix que el problema “és que han pujat molt els preus en comparació amb els sous. Al final la butxaca ho nota i els clients s’ho miren molt més. No es gasta com es feia abans i això ens afecta perquè cada vegada paguem més però els nostres beneficis es veuen reduïts. Anem amb l’aigua al coll”.

Respecte a la clientela de Sentits de Vida, el Marc assegura que “el 95% és de Rubí i l’altre 5% és gent del voltant: Sant Cugat, Terrassa, Sabadell... que ve aquí o li donem servei a domicili”.

El botiguer no creu que el consumidor de productes bio tingui un poder adquisitiu més alt, sinó que es decanta per aquest tipus d’alimentació per les seves “conviccions” i perquè prefereix no gastar diners en viatges o altres capritxos i invertir-ho en “menjar millor durant l’any”.  

El Marc també assenyala com una part important de la clientela aquella que té al·lèrgies o intoleràncies alimentàries als fruits secs, la lactosa, el gluten, etc. “Al final, el nivell adquisitiu no està determinat per la situació del poble sinó pel producte que busca el client final”.

“Ningú t’atendrà com a qualsevol comerç del poble”

Pel que fa a la seguretat i els comerços de la ciutat, el Marc considera que el seu local està en una ubicació bastant “tranquil·la” però “hi ha molts robatoris a la nit, tenim molts companys de Rubí que els hi han entrat i en el mateix bastants cops”.

Per acabar, quan li demanem al Marc que posi de manifest el valor del comerç local, aquest recorda que l’atenció personalitzada que es troba en els petits establiments no té res a veure amb la de les grans superfícies comercials. “Ningú t’atendrà com a qualsevol comerç del poble”.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.