El pla director de la bici i el patinet elèctric proposarà vies alternatives a l’illa de vianants

L’objectiu del pla és que els vehicles de mobilitat personal representin el 5% del total de desplaçaments en dies feiners en el 2027

Aquest dimecres s’ha presentat el Pla director de la bicicleta de Rubí, una espècie de full de ruta a seguir en els pròxims sis anys que vol promoure entre els rubinencs l’hàbit d’anar a peu, en bicicleta o en patinet elèctric, en comptes d’agafar el cotxe. Com totes les polítiques de mobilitat sostenible actuals, el pla pretén afavorir la disminució d’emissions i millorar la qualitat de l’aire.  

De fet, l’objectiu del pla és que bicicletes i patinets elèctrics representin el 5% del total de desplaçaments en dies laborables, en el 2027. Actualment, només és del 0,6%.

“Necessitem tenir més espais i quilòmetres ciclables o amb vehicles de mobilitat personal, que siguin segurs i que es puguin combinar amb les persones que vagin a peu”, ha dit l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez.

En aquest sentit, l’alcaldessa ha tornat a insistir en què un dels puntals d’aquest nou pla de la bicicleta està relacionat amb la pacificació de l’avinguda de l’Estatut i el carril que anirà des del carrer Aribau fins al de Galícia. “Pot semblar un procés lent però que el veurem en fases”, ha assegurat la primera edil.

El pressupost del pla és de prop de 8 milions d’euros, alguns dels quals podrien estar finançats pels fons europeus Next Generation.

Més info: La futura zona de baixes emissions de Rubí opta als fons europeus

La primera fase del pla contempla una inversió de 2,5 milions d'euros en els propers 6 anys, amb el desenvolupament d’itineraris perimetrals a l’illa de vianants, perquè les persones que vagin en bicicleta o patinet elèctric tinguin alternatives de pas que no siguin l’avinguda de Barcelona, el passeig de Francesc Macià o el carrer Pere Esmendia, on la seva circulació està prohibida.

La primera fase del pla també preveu carrils bici nord-sud, eix FGC, avinguda de l’Estatut i connexions amb centre i els polígons industrials.

En total, el pla recull 24 propostes d’actuacions, com ha avançat el regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, per desenvolupar al llarg dels 6 anys de vigència del pla. Entre aquestes es troba la definició d’una xarxa de carrils bici, ajudes per a la compra de bicicleta elèctrica, campanya de prevenció de robatoris i instal·lar aparcaments per aquest tipus de vehicles.

Pel que fa al panorama actual, l’anàlisi de l’Ajuntament determina que dels més de 700 vehicles de mobilitat personal comptabilitzats a Rubí, el 45% són bicicletes i el 55% patinets elèctrics. L’avinguda de Barcelona, el carrer Sant Joan, l’eix dels carrers Nou-Sant Pere i l’eix dels carrers Pau Claris-Doctor Robert és on hi ha més bicis i patinets elèctrics en dies feiners.

A més, el pla ha detectat que hi ha un increment de la mobilitat ciclista d’un 53% els caps de setmana a la ciutat.  

Aquest pla està lligat al pla de mobilitat urbana sostenible, aprovat definitivament en el juliol del 2020. 

 

 

 

 

 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.