Preguntes i respostes sobre el certificat d'autoresponsabilitat per fer desplaçaments

El Govern de Catalunya respon a 17 preguntes sobre el nou document per acreditar la mobilitat dels ciutadans

El nou certificat autoresponsable de desplaçament que entrarà en vigor aquest dilluns 23 de març ha generat una sèrie de dubtes i preguntes entre els ciutadans. El Govern de Catalunya ha contestat a 17 de les preguntes freqüents. 

1. Per a què serveix?

Per disposar d’un model de certificat on es declari de forma responsable que l’activitat que s’està realitzant en l’espai públic és una de les autoritzades per l’estat d’alarma. El seu ús facilita a les policies locals i als Mossos d’Esquadra la comprovació en ser un format estàndard i conegut.

2. És només per desplaçaments amb vehicle o també a peu?

Per ambdós casos. 

3. És obligatori portar-ho?

No. És un document que facilita la declaració però no és obligatori.

4. Qui me’l pot requerir?

Només els agents de la policia.

5. Què passa si no el porto i m’atura la policia, em poden multar per no portar-lo?

No us multaran per no portar-lo. Si no el porteu i us atura la policia haureu de certificar en aquell moment que la vostra activitat s’ajusta a les autoritzades per l’estat d’alarma

6. És compatible amb el certificat de treball que l’empresa m’ha facilitat o el substitueix?

Aquest certificat d’autoresponsabilitat és complementari al certificat que l’empresa us hagi facilitat pel desplaçament al centre de treball i per tant no el substitueix.

7. On el puc aconseguir?

A la web del Departament d’Interior es pot descarregar i editar o imprimir. Les policies locals i els Mossos d’Esquadra disposaran de còpies impreses. Els establiments autoritzats a l’apertura i els centres de treball també poden tenir còpies impreses.

8. El puc imprimir i omplir a mà?

Sí.

9. Cal portar-ho en paper o en digital?

 

El podeu portar imprès o en format digital al mòbil o dispositiu electrònic tipus tauleta.

10. Necessito una signatura digital?

No cal. Es pot fer servir, però no és necessària.

11. La policia se’n quedarà el document original imprès?

No.

12. Per què apareixen només aquestes opcions d’activitat?

Perquè són les activitats recollides al Reial decret que estableix l’estat d’alarma per COVID19.

13. Si una activitat no està especificada, puc indicar-la?

A l’epígraf causa de força major o situació de necessitat podeu especificar altres activitats, sempre que responguin a les circumstàncies d’excepcionalitat justificada. 

14. El necessito per sortir breument al carrer com ara llençar les escombraries?

No.

15. Cal fer un per cada desplaçament?

Sí, un per cada desplaçament. Si en un mateix desplaçament es fan diverses activitats cal indicar-les totes especificant la destinació més allunyada (per exemple anar al centre de treball i anar a comprar aliments, marqueu les dues activitats i indiqueu l’adreça més allunyada del lloc d’origen)

16. Puc manipular-ho o modificar el text?

No.

17. Què passa si el que declaro no és cert?

És un fet que es pot sancionar.

Segueix l'última hora sobre el coronavirus a Rubí a través de les nostres xarxes socials TwitterFacebookWhatsApp i Instagram, o a través del nostre butlletí diari.