Prohibida l'entrada de patinets elèctrics al transport públic

La multa per accedir amb patinets o monocicles elèctrics pot ascendir als 200 euros

L'accés amb patinets al transport públic està prohibida des d'aquest dimecres 1 de febrer, després de l'incendi d'un d'aquests vehicles de mobilitat personal en un vagó de Ferrocarrils. Així, els rubinencs ja no poden accedir ni als busos urbans ni als Ferrocarrils de la Generalitat amb vehicles de mobilitat personal elèctrics. La multa per incomplir la normativa pot ascendir fins als 200 euros. Les bicicletes elèctriques sí que poden accedir-hi.

Es tracta d'una decisió de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que va prendre després que el 17 de novembre passat un d'aquests aparells explotés i s'incendiés en un vagó dels Ferrocarrils a Sant Boi de Llobregat. La prohibició s'estableix per sis mesos, a l'espera de redactar una nova regulació. El director general de l'ATM, Pere Torres, justifica la mesura per "garantir al màxim la seguretat dels usuaris" i perquè aquest període suposa un "temps raonable" per estudiar com reduir el risc a zero. 

En canvi, els usuaris i les empreses de mobilitat lamenten aquesta prohibició. "És una decisió massa contundent", critica la directora de l'Associació d'Empreses de Mobilitat, Entorn Sostenible i Smart (AEMES), Neus Olea. Recentment, des del TOT també vam preguntar als rubinencs què pensaven d'aquesta mesura temporal, i l'opinió es dividia, bàsicament, entre els que en fan ús i els que no d'aquests elements de mobilitat personal. 

Més info: Preguntem als rubinencs sobre les noves freqüències de Ferrocarrils i l'eliminació de l'S7

Els motius: explosió i inflamabilitat

Entre les principals causes de risc detectades que fan adoptar la mesura hi són l’explosió i inflamabilitat, per sobrecàrrega o defecte de la bateria, sigui causat per cops o contacte amb l’aigua, ja que les bateries dels patinets i monocicles hi estan més exposades a causa de la seva posició especialment desprotegida, sota la plataforma del pati i arran de terra. Les bateries d’aquests dos vehicles elèctrics també es consideren vulnerables a la seva manipulació o alteració del producte original.

D’altra banda, l'alta toxicitat dels fums produïts en tals incendis -i més en espais tancats, densament ocupats i en un vehicle en marxa- així com la ràpida propagació de les flames i la dificultat d'apagar aquests tipus de focs, augmenten la gravetat del risc. Amb tot, fins que no es conclogui en quines condicions es garanteix la seguretat d’aquests vehicles de mobilitat personal, s’opta per no permetre el seu accés.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.