Prop de 900 persones grans de Rubí tenien servei de teleassistència durant el 2021

És un servei per a persones de 65 anys o més que viuen soles o que conviuen amb gent gran o discapacitada

L'Ajuntament de Rubí informa que 894 persones de la ciutat, la majoria dones, van disposar del servei de teleassistència durant el 2021. La mitjana mensual de trucades rebudes va ser pròxima a les 700, mentre que les emeses van ser gairebé 1.900.

Segons dades del padró municipal de fa dos anys, a Rubí hi ha 12.346 persones més grans de 65 anys, de les quals 2.010 viuen soles. D’aquestes, 463 són usuàries de la teleassistència, un recurs d'atenció a la gent gran que presta la Diputació de Barcelona en col·laboració amb els serveis socials de l'Ajuntament. L'any passat, l’índex de cobertura del servei va ser del 7% sobre el total de la població del municipi més gran de 65 anys, i del 20% sobre el total de les persones més grans de 80 anys. 

Servei operatiu 24 hores al dia, 365 dies l'any

El servei local de teleassistència s'adreça a persones de 65 anys o més que viuen soles o que conviuen amb gent gran o discapacitada. També hi poden accedir persones de qualsevol edat que estan soles de forma permanent o durant gran part del dia, o bé que conviuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat o discapacitat i que poden estar en risc per raons de salut, discapacitat o dependència.

En cas d'urgència, les persones usuàries poden demanar ajuda des del propi domicili a través d'un polsador en forma de medalló o de polsera i d'un sistema de mans lliures que permet la comunicació des de qualsevol lloc de la casa. Quan l'alerta arriba al centre d'atenció, un professional s'hi posa en contacte immediatament a través de l'altaveu que té instal·lat a casa per conèixer la incidència i activar els mecanismes necessaris per solucionar-la. A més, hi ha un equip mòbil d’assistència amb coneixements bàsics sanitaris, que es desplaça fins al domicili en cas d'urgència. El servei és operatiu les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.

Les persones usuàries han de disposar d'un telèfon fix al domicili i ser capaces d'utilitzar el polsador adequadament. Per això convé que no presentin deteriorament cognitiu o problemes que afectin la correcta comunicació. A més, han de facilitar telèfons de contacte de familiars que visquin prop del domicili o de veïnat per poder avisar-los en cas d'emergència.

A banda d'atendre les alertes de les persones usuàries, des del servei de teleassistència també es fan trucades de seguiment després de períodes de convalescència o per recordar cites amb el metge o la presa de medicaments, entre d'altres.

Per sol·licitar aquest servei s’ha de concertar una entrevista amb els serveis socials municipals perquè valorin la situació i determinin si la persona reuneix els requisits necessaris. Des de l'any passat, per als usuaris amb ingressos superiors als 11.951 euros anuals no és un servei gratuït però obtenen bonificacions per càrregues familiars i per despeses de manteniment de la llar.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.