El RACC demana millorar el transport públic abans de fer restriccions

L'ens considera que cal crear més places d'aparcament prop de les estacions i millorar l'oferta de Ferrocarrils i Rodalies

El RACC ha reclamat millorar el transport públic de l'entorn de Barcelona i oferir a la ciutadania una "alternativa fiable" abans d'impulsar actuacions per descongestionar el trànsit privat a l'interior de la capital. Ho ha dit el president de l'ens, Josep Mateu, en un acte celebrat a La Pedrera i on també s'ha mostrat crític amb les polítiques de mobilitat impulsades pel govern d'Ada Colau. 

En aquest sentit, Mateu ha recordat que les polítiques de mobilitat “no es poden fer pensant només en els residents de Barcelona, també han de tenir en compte les 900.000 persones que entren i surten diàriament de la capital catalana i els dos milions de turistes que la visiten i hi aporten riquesa”, ha indicat. “Si les restriccions no van acompanyades d’alternatives no hi estem d’acord”, ha sentenciat.

Combois de Ferrocarrils molt plens en hores punta

Per a Mateu una de les claus passa per crear més àrees d'aparcament a la vora de les estacions per facilitar el transport modal, i passar dels plans a l'acció. Pel que fa als Ferrocarrils, ha reconegut que el servei funciona molt millor, però ha advertit que en hora punta els combois van molt plens: “En determinats moments està al 100% de la seva capacitat”, ha assegurat.

El mateix per al servei de Rodalies. Mateu a assegurat que aquest “hauria de funcionar com un metro”. Ha lamentat que en els darrers 40 anys no s’hi hagin fet les inversions necessàries i que els successius governs de l’Estat hagin prioritzat l’alta velocitat per davant de la proximitat.

ZBE poc assequibles

Mateu també s’ha referit a les Zones de Baixes Emissions (ZBE) i un cop més ha opinat que no es lícit impulsar restriccions sense donar opcions. Ha reconegut que a les grans ciutats europees la seva implantació s’ha traduït en una disminució notable de la circulació de vehicles privats al centre de les mateixes, però ha dit que és essencial que el seu desplegament sigui més “esglaonat” i “acompanyat”. En aquesta línia, ha advertit que es tracta d’una mesura que “exclou la població més feble” que no disposa de diners per a canviar-se el cotxe antic.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.