Rubí ha estat una de les ciutats que ha acollit un taller de formació docent per fomentar el consum de les revistes en català, amb l'objectiu de millorar la lectoescriptura i les competències lingüístiques dels alumnes. En total hi han participat una setantena de docents de 31 centres de Badalona, Vic, Pineda de Mar i Rubí, i dels Serveis Centrals del Departament d'Educació i FP, que participen en el Pla de millora de les biblioteques escolars.
En aquestes sessions s'ha ofert orientació i estratègies pedagògiques al voltant de les revistes infantils i juvenils, que Educació considera un recurs pedagògic "clau" i que impacta en la millora de les competències lectores. La temàtica variada de les més de 230 revistes i mitjans digitals associades a l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) "pot connectar amb els interessos i motivacions de l'alumnat", segons explica el Departament.
Si aquest taller supera la fase d'avaluació d'impacte, es preveu que s'implementi de forma progressiva a tots els centres educatius catalans. Educació també assenyala que es preveuen altres actuacions en col·laboració amb l'APPEC per treballar la millora de la comprensió lectora i en la cerca i selecció de la informació.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.