Dies enrere Rubí va albergar el congrés sobre eficiència energètica i mobilitat sostenible Rubí Brilla, en el qual es van parlar i tractar temes com el dels vehicles elèctrics, quin ha de ser el futur dels diferents mètodes de transport o com millorar l'aprofitament de l'energia a les indústries de la ciutat i als domicilis dels rubinencs, entre d'altres. Després d'albergar un esdeveniment com aquest, sembla lògic preguntar-se si la gent de carrer troba que la ciutat realment acompanya i incentiva l'ús d'un vehicle sostenible que no és pas nou però que no contamina gens: la bicicleta tradicional.
Pel que fa a la viabilitat de Rubí com una ciutat amiga de les bicis, el rubinenc Mauro Zivillica declara que "Rubí no és òptima per moure't en bicicleta; com a molt diria que sí que ho és el carrer Major o un polígon com La Llana, que compta amb un carril bici". Declara que "pel que fa a la resta de zones de la ciutat, és molt difícil fer-ho, ja que tot són pujades i baixades bastant complicades".
En aquest sentit, reconeix que el problema de l'orografia "és un inconvenient bastant comú al Vallès" però, tot i això, afirma que "podrien posar més carrils bici pel centre, perquè estan retallant molt l'entrada de cotxes i motos pels principals carrers de la ciutat i només es potencia el fet d'anar a peu."
Respecte en Henry Barba, afirma que "el millor transport que hi ha per moure's pel poble és la bici, perquè fer-ho en cotxe és molt difícil a causa de les illes de vianants i els carrers tallats del centre". Barba, però, també reconeix que "els caps de setmana he d'anar amb la bici per un altre lloc perquè els carrers del centre estan plens de gent i no es pot circular".
Davant la possibilitat d'obrir un carril bici pel carrer Major de la ciutat, declara que "seria una gran idea, però és impossible de dur a terme perquè els carrers són molt estrets". En aquest sentit, en Marc Gàmez considera que "ara que s'ha fet la zona de vianants pel centre és més fàcil anar en bici", tot i que critica que "pel centre del poble no hi ha carrils exclusius per ciclistes i existeix poca senyalització".
Pel que fa a en Jaume Pagès, de la tradicional botiga de bicis Cicles Pagès, opina que tot i que per Rubí hi passen tot tipus de vehicles, la bici està discriminada. Afirma que "la bicicleta no pot conviure amb els cotxes ni amb determinades persones que passegen pel centre", i declara que "t'hi jugues el físic, perquè pots ensopegar amb tot tipus de gent: grans grups de persones que bloquegen els carrers, d'altres que passegen els gossos o simplement que miren el mòbil sense parar atenció al seu voltant".
"Hi ha falta de comprensió entre la gent". Pagès assegura que "no es tracta que hi hagi o no carrils bici, perquè els carrers del centre no donen per a més, són estrets i hi ha moltes pujades i baixades. El bicing no seria una bona idea. El problema és que no hi ha una comunió entre les diferents maneres de moure's, sigui caminant, en bici o cotxe". El botiguer, per últim, conclou que "la gent que va a peu no suporta que els avanci un ciclista, els hi fem nosa".