L’Ajuntament de Rubí i el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental impulsen, des d'aquest dijous i fins el 10 de juny, la campanya Canvi d’armari, una iniciativa destinada a fomentar la recollida selectiva de residus tèxtils i promoure la reutilització de roba i complements entre la ciutadania. L’acció s’emmarca en les polítiques de sensibilització ambiental i economia circular que impulsen les dues institucions.
La proposta consistirà en la instal·lació d’un punt informatiu itinerant, que comptarà amb quatre contenidors tematitzats amb missatges de conscienciació i informació sobre l’impacte ambiental del consum tèxtil. L’objectiu és incentivar una reflexió sobre els hàbits de consum i afavorir una gestió més responsable de la roba usada.
La campanya coincideix amb el període habitual de canvi de temporada als armaris, un moment que les institucions volen aprofitar per recordar que, segons les dades de l’organització, prop del 60% de la roba que es guarda als domicilis no s’utilitza. En aquest sentit, s'anima la ciutadania a revisar les peces que té a casa i dipositar als contenidors tèxtils aquells articles que ja no fa servir.
L’acció forma part del projecte pilot de gestió i recollida de residus tèxtils i de calçat que impulsen conjuntament l’Ajuntament de Rubí, el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental i l’Agència de Residus de Catalunya, amb la col·laboració de les entitats d’economia social Solidança/Roba Amiga i Humana Fundación Pueblo para Pueblo, així com del sistema col·lectiu RE-VISTE. Rubí és actualment l’únic municipi català que participa en aquesta iniciativa d’àmbit estatal, que busca testar un model col·laboratiu i sostenible de recollida selectiva de tèxtil.
Amb aquesta prova pilot, les institucions esperen incrementar la recollida de roba usada i complements, sensibilitzar sobre les conseqüències ambientals del consum tèxtil i avançar cap a un model d’economia circular amb impacte positiu tant ambiental com social.
On es trobarà la instal·lació de la campanya Canvi d'armari?
- Plaça de la Constitució: del 14 al 18 de maig
- Plaça d'Aragó: del 19 al 25 de maig
- Plaça del Mercat: del 26 al 31 de maig
- Davant del CAP Mútua Terrassa: de l'1 al 7 de juny
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.
Subscriu-te al butlletí
WhatsApp
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
Telegram
TikTok