Rubí posa en marxa una oficina de drets energètics on rebre atenció personalitzada

Nou punt d'informació obert a tots els rubinencs per rebre assessorament en la factura dels subministraments bàsics

A partir d'ara es pot rebre informació i assessorament personalitzat per pagar menys en la factura de la llum, l'aigua, el gas o saber quins són els passos i beneficis d'instal·lar-se plaques solars. Tot i que el servei ja existia, ara l'Ajuntament ha focalitzat en un punt únic la nova oficina de drets energètics, situada a l'OAC de la rambleta de Joan Miró 7, que aglutina en un mateix espai l'atenció integral de Serveis Socials i Rubí Brilla. 

Aquest dijous es va fer la "posada de llarg" de l'oficina, amb la presentació institucional als mitjans a càrrec de l'alcaldessa de Rubí, el regidor de Medi Ambient i la regidora de Serveis Socials. L’horari d’atenció serà els dilluns, de 8.30 a 14 h i de 16 a 18.30 h; i de dimarts a dijous, de 8.30 a 14 h.

"Ja fa més de 10 anys que des de Serveis Socials i Rubí Brilla treballa per acompanyar famílies que han necessitat algun tipus d'acompanyament, que pot ser informació, assessorament o algun tipus d'ajuda per fer front a quelcom tan bàsic com el dret a la llum, l'aigua i a l'energia per poder viure", ha dit la primera edil, Ana María Martínez

"Estem en una dicotomia entre drets i negoci, en un punt que Gas Natural ha pujat els seus beneficis semestrals en més de 500 milions d'euros, on Endesa ha augmentat els seus beneficis semestrals en més de 900 milions d'euros i, tot plegat, ho paga qui ho paga, que són els consumidors. Estiguin o no en situació vulnerable, els consumidors han de conèixer els seus drets, i d'altres que van més enllà, com és el de produir la seva pròpia energia. Per això unim aquests dos serveis: Serveis Socials i Rubí Brilla", ha afegit Andrés Medrano, regidor de Medi Ambient. 

En aquest sentit, el regidor ha insistit en el fet que el públic d'aquesta nova oficina són tots els rubinencs, sigui quina sigui la seva situació personal."Podem tenir famílies que no poden fer fer front als seus rebuts, altres que volen autoconsumir o que simplement els hi falta informació" i ha assenyalat que hi ha tarifa d'últim recurs (TUR) regulada en el gas. "Sabem que les grans comercialitzadores de gas amaguen aquesta possibilitat a la població perquè no siguin conscients que la tenen i el que fem nosaltres, com Administració, és posar-nos al costat de la gent informant que tenen aquesta possibilitat i que no se li pot negar o penalitzar per aquest canvi de tarifa. 

Medrano també ha destacat que Rubí "no és per casualitat" la cinquena ciutat de Catalunya amb potència fotovoltaica instal·lada i la sisena en número d'instal·lacions, i ho ha relacionat per la feina que es fa de promoció de Rubí Brilla i de fiscalitat verda

D'altra banda, la regidora de Serveis Socials, Yolanda Ferrer, ha dit que fa mesos que es treballa en aquest nou projecte "en allò que s'havia detectat com una necessitat des de l'oficina de Serveis Socials", i ha destacat la feina transversal amb la resta de serveis municipals. "Disposar a peu de carrer d'una oficina especialitzada és una millora per a la ciutadania". 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram . També ens pots contactar i enviar informació de la ciutat des d'aquest formulari.